Викладання базових дисциплін за новими навчальними програмами
Реалізація обласних освітніх програм
Психологічне супроводження навчального процесу
Виховні системи ЗНЗ
Стан здоров’я, фізичного розвитку учнів, учителів
Впровадження освітніх інновацій
Оздоровлення дітей
Пільговий контингент
Індивідуальне навчання
Харчування учнів
Рівень навчальних досягнень учнів (ДПА)
Рівень навчальних досягнень учнів (ДПА)
Медалісти
Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових дисциплін
Мала академія наук
Міжнародні порівняльні дослідження
Зовнішнє оцінювання
Працевлаштування випускників
За процесом: моніторинг – це циклічний процес порівняння, зіставлення, оцінювання існуючого стану об`єкта із запланованим та прийняття на цій основі управлінського рішення щодо поточного коригування.
За процесом: моніторинг – це циклічний процес порівняння, зіставлення, оцінювання існуючого стану об`єкта із запланованим та прийняття на цій основі управлінського рішення щодо поточного коригування.
За сутністю: моніторинг – це інформаційна система (збір, обробка, збереження та використання інформації про стан керованого об`єкта), яка постійно поповнюється і вказує на безперервність відстеження.
За технологічністю: моніторинг – це технологія вимірювання існуючого стану об`єкта.
Стандарти створюють систему індикаторів якості освітньої галузі
Стандарти створюють систему індикаторів якості освітньої галузі
Характеристика стандартів, що визначають стратегію й тактику управління освіти на всіх рівнях:
Характеристика стандартів, що визначають стратегію й тактику управління освіти на всіх рівнях:
Рівень суспільства в цілому;
Рівень регіону;
Рівень навчального закладу;
Рівень педагога;
Рівень батьків, дітей.
1. Підготовка до вивчення системи уроків вчителя:
1. Підготовка до вивчення системи уроків вчителя:
Опрацювання науково-методичної літератури про вивчення роботи вчителя
Опрацювання пояснювальних записок до програм навчального предмета, фактичного матеріалу до визначеного розділу
Розробка діагностичних карт, анкет, тестів тощо.
2. Вивчення системи уроків вчителя відповідно до складеного плану:
П – кількість учнів, які показали результати ДПА на початковому рівні;
С – кількість учнів, які показали результати ДПА на середньому рівні;
Д – кількість учнів, які показали результати ДПА на достатньому рівні;
В – кількість учнів, які показали результати ДПА на високому рівні;
К – загальна кількість учнів, які проходили ДПА з певного предмета (К = П + С + Д + В).
Рівень кваліфікації =
Рівень кваліфікації =
(2∙К1 + 5∙К2 + 8∙К3 + 11∙К4)/К, де
К1 – кількість учителів кваліфікаційної категорії «Спеціаліст»;
К2 – кількість учителів кваліфікаційної категорії «Спеціаліст ІІ категорії»;
К3 – кількість учителів кваліфікаційної категорії «Спеціаліст І категорії»;
К4 – кількість учителів кваліфікаційної категорії «Спеціаліст вищої категорії»;
К – кількість учителів (К = К1 + К2 + К3 + К4).
Розміщення точок у І квадранті означає відповідність достатнього чи високого рівня навчальних досягнень учнів умовно достатньому чи високому рівню кваліфікації вчителів,
Розміщення точок у І квадранті означає відповідність достатнього чи високого рівня навчальних досягнень учнів умовно достатньому чи високому рівню кваліфікації вчителів,
у ІІ квадранті – відповідність достатнього чи високого рівня навчальних досягнень учнів умовно середньому чи низькому рівню кваліфікації вчителів,
у ІІІ квадранті – відповідність середнього чи початкового рівня навчальних досягнень учнів умовно середньому чи низькому рівню кваліфікації вчителів,
у ІІІ квадранті – відповідність середнього чи початкового рівня навчальних досягнень учнів умовно середньому чи низькому рівню кваліфікації вчителів,
у ІV квадранті – відповідність середнього чи початкового рівня навчальних досягнень учнів умовно достатньому чи високому рівню кваліфікації вчителів.
9. Моніторинг сформованості професійної компетентності на всіх рівнях досягнення вищої педагогічної майстерності (моніторинг професійної діяльності)
9. Моніторинг сформованості професійної компетентності на всіх рівнях досягнення вищої педагогічної майстерності (моніторинг професійної діяльності)
Система роботи щодо виявлення, вивчення, узагальнення та поширення педагогічного досвіду є важливою складовою та передумовою здійснення інноваційної діяльності педагогами навчальних закладів.
Система роботи щодо виявлення, вивчення, узагальнення та поширення педагогічного досвіду є важливою складовою та передумовою здійснення інноваційної діяльності педагогами навчальних закладів.
У ході виявлення, вивчення та узагальнення ЕПД відбувається процес оцінювання педагогічної діяльності учителя та визначається її якісний рівень.
Тренінг “Створення моделі моніторингу системи виявлення, вивчення, узагальнення та поширення ефективного педагогічного досвіду”
Тренінг “Створення моделі моніторингу системи виявлення, вивчення, узагальнення та поширення ефективного педагогічного досвіду”
Запропонувати перелік інструментарію для проведення дослідження
Визначити зміст заходів у рамках проведення моніторингу
Перший критерій :
Перший критерій :
виконання державних програм у повному обсязі. Оцінюючи роботу вчителів, необхідно переконатись, що вони працювали згідно з програмою, забезпечили вивчення передбачених тем, виконання практичних, лабораторних і контрольних робіт, екскурсій.
Другий критерій :
рівень знань і розвитку учнів, ступінь їх самостійності, оволодіння навичками навчальної праці, інтелектуальними вміннями.
Третій критерій :
Третій критерій :
якість навчально-виховної роботи на уроці. Чи вчить, виховує вчитель на уроці, чи добивається він того, що саме під час уроку відбувається процес формування знань, розвиток самостійності, чи здійснюється виховання в процесі навчання? Особливо треба приділити увагу питанням: які методи роботи застосовує вчитель, чи вміє він обирати оптимальні прийоми навчання з урахуванням навчального матеріалу і особливостей класу? Не існує універсальних методів навчання, їх нескінченна множина. Вибір правильних методів - ознака професійної майстерності.
Четвертий критерій :
диференційований підхід до учнів у процесі навчання, який забезпечує оптимальний розумовий розвиток учнів, попереджає неуспішність. Одним із способів перевірки ступеня ефективності індивідуального підходу до учнів в умовах колективної роботи з класом є вивчення системи роботи вчителя із слабими та відстаючими учням, а також з тими, хто проявляє особливий інтерес до вивчення того чи іншого предмету, роботи вчителя після уроків.
Визначити основні блоки показників педагогічної діяльності вчителя, що підлягають оцінюванню
Визначити основні блоки показників педагогічної діяльності вчителя, що підлягають оцінюванню
Визначити складові блоків показників (над окремим блоком працює окрема група)
Обмін думками (доповнення)
Ранжування блоків показників за вагомістю (здійснюється кожним з членів групи окремо)
Ранжування складових блоку показників (здійснюється кожним з членів групи окремо)
Кваліметрична модель оцінки педагогічної діяльності учителя
Кваліметрична модель оцінки педагогічної діяльності учителя