«Сучасні підходи до формування позитивної мотивації дітей та учнівської молоді на здоровий спосіб життя в процесі вивчення основ здоров’я»
Основи здоров’я — інтегрований предмет, що за змістом об’єднує питання здоров’я та безпеки життєдіяльності. Вчителі основ здоров’я Кам’янського району працюють за такими пріоритетними напрямками: формування в учнів мотивації на здоровий спосіб життя; вироблення навичок безпечної поведінки; екологічна спрямованість знань учнів.
Оптимальні форми проведення занять з основ здоров’я урок – дискусія, урок – консультація, урок – практикум, урок – конференція (брифінг)
Інтерактивні методи навчання - мозкова атака; - рольова гра; - дебати, дискусії; (театр, музика та інші засоби мистецтва); - спільне виготовлення плакатів; - розгляд і аналіз конкретних ситуацій; - навчання однолітків і молодших школярів за методом «рівний – рівному»; - моделювання ситуацій; - проектування.
Систему оцінювання досягнень учнів можна будувати на трьох рівнях: 1. Рівень найближчих результатів. Передбачає оцінювання вчителем знань, умінь, навичок, розуміння, вироблення ставлення до певного питання, пов’язаного зі збереженням здоров’я. Таке оцінювання зазвичай відбувається на уроці. 2. Рівень середньотривалих результатів. Учителі, батьки, однолітки оцінюють зміни у поведінці учнів або збереженні правильної поведінки. 3. Рівень довготривалих результатів. Це соціально значущі результати, які впливають, наприклад, на рівень поширення СНІДУ, поліпшення стану здоров’я молоді, збільшення тривалості життя тощо.
Педагогічні кадри Отже викладати предмет «Основи здоров’я» в школі можуть учителі: які пройшли курсову перепідготовку з методики викладання предмета «Основи здоров’я»; вчителі, які мають досвід викладання валеології.
Навчальний кабінет з основ здоров’я
Висновок Для формування позитивної мотивації дітей та учнівської молоді на здоровий спосіб життя вчителям основ здоров’я необхідно використовувати інтерактивні методи навчання, володіти методикою проведення тренінгових занять, використовувати комп’ютерні технології. Достатню увагу приділяти виконанню ситуаційних вправ, моделюванню ситуацій та відпрацюванню алгоритму дій поведінки в надзвичайних ситуаціях. Сприяти зміцненню та розвитку навчально – методичного комплексу, створювати кабінети з основ здоров’я відповідно до вимог чинних програм.
Поділіться з Вашими друзьями: |