Сутність поняття “мультимедіа” Мультимедіа (від англійських слів multi – бага-то і media – середовище) – це поєднання спе-ціальних апаратних засобів і програмного за-безпечення, що дозволяє на якісно новому рівні сприймати, переробляти і надавати різноманіт-ну інформацію: текстову, графічну, звукову, анімаційну, телевізійну тощо. Так, мультимедійні засоби навчання забезпечують різні види діяльності, що базуються на комплексному використанні різних типів інформаційних процесів у межах єдиного технічного комплексу .
Основні апаратні МЗН Комп'ютер із ви- сокопродуктивним про-цесором і пам'яттю ве-ликого об'єму, мульти-медіа монітором із вбудованими стереоди-наміками
Спеціальні апаратні МЗН Графічні при-скорювачі, плати відеовідтворення, звукові плати, акустичні системи тощо.
Динамічні проекційні засоби Подають інформацію проектуванням на ек-ран динамічних світ-лових зображень. До них належать кіно-проекційна апарату-ра, електронні (муль-тимедійні) проектори.
Інтерактивні програмно-технологічні засоби Інтерактивний програмно-тех-нологічний навчальний комп-лекс на основі SMART Board відомий під назвою «інтерак-тивна дошка». До складу комп-лексу входять: інтерактивна дошка SMART Board (чутливий до дотику екран), власне про-грамне забезпечення, персо-нальний комп’ютер, мульти-медійний проектор і комуніка-ційне обладнання.
Звукотехнічні засоби Записують та відтворю-ють тільки звукову ін-формацію. До них на-лежать магнітофони, диктофони.
Мережеві засоби
Засоби зберігання і відтворення навчальної інформації – забезпечують потрібну наочність у навчанні, а також можливість багаторазового відтворення спеціально переробленої навчальної інформації, яка відбиває сутність об’єктів, процесів і явищ, що вивчаються. Засоби зберігання і відтворення навчальної інформації – забезпечують потрібну наочність у навчанні, а також можливість багаторазового відтворення спеціально переробленої навчальної інформації, яка відбиває сутність об’єктів, процесів і явищ, що вивчаються. Засоби моделювання – дають можливість не тільки демонструвати об’єкти та процеси, що вивчаються, а й досліджувати їх. Засоби контролю/самоконтролю – забезпечують автоматизацію процесу перевірки ступеня засвоєння навчальної інформації й оцінювання знань. Засоби самонавчання – синтезують характерні особливості всіх попередніх засобів і призначаються для реалізації потенціальних мож-ливостей мультимедійного навчання. За їх допомогою забезпечується сприймання навчальної інформації, контроль і самоконтроль за пра-вильністю її засвоєнням, а також опосередковане керування пізна-вальною діяльністю учнів.
Класифікція МЗН за функціональним призначенням (А.А. Андрєєв ) Навчальні – являють собою навчальну інформацію та систему її спрямованості, виходять з наявних в учнів знань, індивідуальних можливостей та інтересів. Діагностичні – призначені для визначення рівня підготовки й інтелекту учнів. Інструментальні – призначені для конструювання програмних засобів, підготовки і створення навчально-методичних матеріалів, створення сервісної настройки. Предметно-орієнтовані – призначені для імітаційного моделювання. Управляючі – призначені для управління діяльністю учнів при виконанні роботи. Адміністративні – призначені для автоматизованого процесу організації навчання. Ігрові – забезпечують різні види ігрової та навчально-іг-рової діяльності.
Поділіться з Вашими друзьями: |