ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ У ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ ПРАВА СПОЖИВАЧІВ ТА ЇХ ЗАХИСТ
ПРАВА СПОЖИВАЧІВ, ВИЗНАНІ ЗАКОНОДАВСТВОМ:
ОБОВ’ЯЗКИ СПОЖИВАЧА СЛІД РОЗУМІТИ, що обов'язки споживача існують аж ніяк не для зменшення обсягу прав і свобод, а навпаки – для того, щоб забезпечити якісну реалізацію прав споживача. Тому необхідно усвідомлювати, що у виконанні цих обов'язків зацікавлений сам споживач.
ПРАВО НА ІНФОРМАЦІЮ ПРО ПРОДУКЦІЮ Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору.
Хто повинен зазначити ціну? Хто повинен зазначити ціну?
Продавець (у випадку товару), виконавець (у випадку роботи чи послуги).
Вживання слова «РОЗПРОДАЖ» якщо здійснюється розпродаж усіх товарів у межах певного місця або чітко визначеної групи товарів; якщо тривалість розпродажу обмежено в часі; якщо ціни товарів, що підлягають розпродажу, є меншими від їх звичайної ціни.
ЗАХИСТ ПРАВА СПОЖИВАЧА НА ІНФОРМАЦІЮ заподіяння шкоди життю, здоров'ю або майну споживача - споживач має право пред'явити продавцю (виробнику, виконавцю) вимоги, передбачені законом, а також вимагати відшкодування збитків, завданих природним об'єктам, що перебувають у його володінні на праві власності або на інших підставах, передбачених законом чи договором.
ЗАХИСТ ПРАВА СПОЖИВАЧА НА ІНФОРМАЦІЮ
ПРАВО СПОЖИВАЧІВ НА БЕЗПЕКУ ПРОДУКЦІЇ Споживач має право на те, щоб продукція за звичайних умов її використання, зберігання і транспортування була безпечною для його життя, здоров'я, навколишнього середовища, а також не завдавала шкоди його майну. Якщо використання продукції може завдати шкоди життю, здоров'ю, майну споживача, навколишньому середовищу, вимоги до такої продукції ОБОВ’ЯЗКОВО повинні міститись у нормативних документах та нормативно-правових актах. Виробник повинен інформувати споживача про можливий ризик і про безпечне використання продукції.
ГАРАНТІЇ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВА СПОЖИВАЧА НА НАЛЕЖНУ ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ ОБОВ’ЯЗКИ ПРОДАВЦЯ (ВИРОБНИКА, ВИКОНАВЦЯ): передати споживачеві продукцію належної якості, надати інформацію про цю продукцію надати споживачу документи (на його вимогу), які підтверджують належну якість продукції
За яких умов можливо обміняти товар належної якості? товар є непродовольчим обмін тільки на аналогічний товар товар не задовольнив споживача за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром товар з інших причин не може бути використаний за призначенням товар не використовувався, збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики збережено розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром
ПРАВА СПОЖИВАЧА У РАЗІ ПРИДБАННЯ ТОВАРУ НЕНАЛЕЖНОЇ ЯКОСТІ Якщо протягом гарантійного строку споживач виявляє недоліки товару, він має право на: пропорційне зменшення ціни безоплатне усунення недоліків у розумний строк відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
Якщо виявлені істотні недоліки стались з вини виробника, продавця, виконавця, або мала місце фальсифікація товару, споживач має право на: вимагати заміни товару на такий же або аналогічний товар з числа наявних у продавця (виробника).
ВІДДІЛ РЕЄСТРАЦІЇ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ, СИСТЕМАТИЗАЦІЇ ЗАКОНОДАВСТВА, ПРАВОВОЇ РОБОТИ І ПРАВОВОЇ ОСВІТИ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ У ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ ВІДДІЛ РЕЄСТРАЦІЇ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ, СИСТЕМАТИЗАЦІЇ ЗАКОНОДАВСТВА, ПРАВОВОЇ РОБОТИ І ПРАВОВОЇ ОСВІТИ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ У ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ
Поділіться з Вашими друзьями: |