Телефонний етикет Александер Грем Белл та його винахід – «трубка Белла» (1876 р.)



Дата конвертації28.12.2016
Розмір445 b.


Телефонний етикет


Александер Грем Белл та його винахід – «трубка Белла» (1876 р.)



Томас Едісон винайшов вугільний мікрофон (1878 р.)



Мартін Купер здійснив перший стільниковий дзвінок(1973 р.)

  • DynaTAC 8000X — перший мобільний телефон, розроблений американською компанією Motorola у 1983 р. Вага 800 гр. та розміри 33x4,5x8,9 см (висота без врахування антени — 25 см). Ціна 3995 доларів США, заряду його акумулятора вистачало на годину розмови.



Перший український мобільний телефон (2004 р.)

  • Вага 250 грам. Ціна від 35 до 45 доларів. Пристрій без дисплея, зате з великими кнопками.



Сучасні телефони





Слово «етикет» — французького походження. У середньовіччі воно вживалося для означення норм поведінки та порядку дій при дворах монархів («придворний етикет»), а також у дипломатичних колах. Пізніше цим словом почали визначати норми поведінки та правила ввічливості у будь-якому товаристві.



На запитання: «Чи вмієте ви розмовляти по телефону?» − кожен напевно відповість позитивно. Телефон, особливо мобільний, став не просто необхідністю, а першочерговою потребою. Та слід пам'ятати, що телефон, перш за все, засіб для спілкування. І телефонні розмови також мають свої правила. А чи знаєте ви їх добре? Чи завжди вони важливі і чи існують взагалі?



Якщо телефонують вам…

  • Знявши слухавку, скажіть: «Алло». Це своєрідна перевірка зв'язку.

  • Коли тому, хто дзвонить, потрібні не ви, а хтось із відсутніх членів вашої родини, неввічливо запитувати «Хто дзвонить?».

  • Буває, що людина помилилася номером. Слід спокійно пояснити: «Ви не туди попали» або «Ви помилились номером».

  • Намагайтесь взяти слухавку після 2-3 дзвінка.



Якщо телефонуєте ви…

  • Якщо після сьомого гудка той, кому ви телефонуєте, не бере слухавку, спробуйте подзвонити йому пізніше.

  • На початку розмови слід привітатися. Обов'язково представтесь.

  • Якщо ви помилилися номером, нетактовно ставити запитання: «А який у вас номер?», «А хто це?».

  • Ви повинні завершувати розмову.

  • Не варто набирати номер «напам'ять», якщо не знаєте його точно.



Декілька загальних правил

  • Не ведіть по телефону порожньої балаканини.

  • Запитайте на початку розмови, чи не завадить телефонний дзвінок чомусь важливому.

  • Якщо телефонна розмова обірвалася з невідомої причини, її відновлює той, хто телефонував першим.

  • Голос видає настрій, тому потрібно контролювати емоції.



Чого не слід робити

  • Звертатися по телефону до незнайомої людини на "ти", навіть якщо здалося, що відповіла дитина.

  • Не прийнято висловлювати по телефону співчуття та вітання.

  • Не давайте номер чийогось телефону без згоди його власника (особливо номер мобільного телефону).

  • Не слід питати: "А хто це говорить?" - У тому випадку, якщо телефонують не вам.



Автовідповідач

  • Формулюйте своє повідомлення просто і коротко, назвіть себе, номер телефону і попросіть передзвонити. Вітатися не обов'язково!

  • Записане на стрічку автовідповідача запрошення вважається нечемним.

  • "Ввічливі" слова недоречні при зверненні до телефоністка при отриманні довідки: тут потрібна чітка інформація



Мобільний телефон

  • Завжди вимикайте мобільники, коли приходите до театру, кіно, заходите на урок.

  • Говоріть коротко, не примушуйте друзів витрачати зайві кошти.

  • Не надсилайте безглуздих або образливих повідомлень.

  • Уникайте встановлення таких рінгтонів на свій мобільний телефон, які можуть образити чи збентежити оточуючих.



Тест

  • Проаналізуй, як ти розмовляєш по телефону.

  • Вибери одну з трьох відповідей, яка є найточнішою.

  • Порахуй, скільки разів зустрічається кожен із варіантів.



1.   Коли розмовляєш по телефону, ти:

  • а) інстинктивно прикриваєш

  • слухавку рукою; б) водночас читаєш, пишеш,

  • малюєш; в) сідаєш якомога зручніше в

  • крісло.



2. Коли тобі відповідає автовідповідач, ти:

  • а) просиш передзвонити тобі

  • додому; б) кладеш слухавку, не

  • назвавшись; в) начитуєш довгий-довгий текст.



3. Коли розмовляєш по телефону з потрібною тобі людиною, ти:

  • а) забуваєш про себе і

  • концентруєшся на тому, що

  • вона тобі розповідає; б) говориш не своїм голосом; в) прагнеш говорити солоденько-

  • солоденько.



4. Коли друг відповідає, що зараз не може розмовляти, ти:

  • а) спитаєш, коли тобі краще

  • зателефонувати;

  • б) не заспокоїшся, доки не отримаєш

  • від нього повну інформацію про

  • те, що трапилось;

  • в) скажеш, що твоя інформація

  • варта того, щоб вислухати тебе

  • саме зараз.



5. Тобі потрібно поговорити з другом, члени сім‘ї постійно заважають. Ти:

  • а) покажеш домашнім, що вже закінчуєш розмову;

  • б) попросиш, щоб друг тобі передзвонив і скажеш домашнім все, що ти про них думаєш;

  • в) мовчки візьмеш телефон і перейдеш в іншу кімнату.



6. Твоя найдовша телефонна розмова:

  • а) близько години;

  • б) трішки більше години;

  • в) з півгодини.



Якщо у твоїх відповідях найчастіше зустрічалося :

  • «а» — ти людина спокійна і терпляче вислуховуєш співрозмовника. Але не дозволяй іншим експлуатувати твою урівноваженість.

  • «б» — ти натура творча, імпульсивна. Тобі варто навчитися контролювати свою поведінку і виявляти характер.

  • «в» — ти людина практична. Щоправда, тобі трішки бракує тактовності у ставленні до оточуючих. Навчися думати не тільки про себе, а й турбуватися про інших.



Пам'ятай, голос видає емоції!



Розкажи про телефонний етикет друзям!

  • Дякую за увагу!





Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка