Три основні компоненти: три основні компоненти



Дата конвертації26.06.2016
Розмір445 b.
#9952



три основні компоненти:

  • три основні компоненти:

  • вплив соціального середовища;

  • цілеспрямований виховний вплив суспільства на особистість через соціальні інститути

  • свідомий, цілеспрямований вплив людини самої на себе, тобто самовиховання



Самовиховання -

  • це саморегуляція, самоуправління особистості з намірами змінити себе, свідоме закорінення зовнішніх регулюючих факторів, це свідома діяльність людини, спрямована на вироблення, удосконалення або зміну нею своїх якостей у відповідності з соціальними та індивідуальними цінностями, орієнтаціями, інтересами, що складаються під впливом умов життя і виховання



Основи процесу самовиховання мають

  • Фізіологічну (саморегуляція вищої нервової діяльності, поєднання безумовних та умовних рефлексів )

  • Психологічну (збалансування процесів збудження і гальмування)

  • Соціальну (визначення людиною своєї ролі в контактних колективах та прагнення до її поліпшення )

  • Педагогічну сторони (взаємозв'язок між процесом зовнішнього виховання і самовихованням )



Усвідомлене самовиховання здійснюється в трьох основних напрямках:

  • - розвиток моральних і емоціонально-вольових рис і якостей;

  • - вдосконалення розумових здібностей і процесів;

  • - фізичне загартування і зміцнення свого здоров'я.

  • Самовиховання може бути

  • епізодичним і систематичним, позитивно і негативно спрямованим.



Самовиховання потребує:

  • - активного усвідомлення особистістю свого “я” (самосвідомість);

  • - відносин з оточуючим світом (світогляд);

  • - свого життєвого досвіду;

  • - самого процесу роботи над собою.



Самовиховання у своєму розвитку проходить ряд етапів, ступенів

  • Усвідомлення власних дій та якостей через зовнішню оцінку.

  • Самоаналіз і самооцінка своїх дій і якостей.

  • Потреба відповідати самооцінці.

  • Складання програми самовиховання.

  • Діяльність з самовихованню та самовдосконалення.



2. Роль самовиховання у розвитку особистості. Взаємозв’язок саморозвитку і самовиховання.

  • Самовиховання –

  • якісно відмінний етап у розвитку особистості, що відкриває нові можливості у взаємодії між нею і зовнішнім світом шляхом усвідомлення особистістю себе, свого місця в навколишньому світі та власної поведінки у ньому.

  • Cамовиховання активно вимагає усвідомлення особистістю себе, свого місця в оточуючому світі та й своєї поведінки в ньому.



Саморозвиток –

  • процес об’єктивний, що незалежить від розуму і волі людини.

  • Джерелами саморозвитку є протиріччя внутрішнього світу людини, що породжені – взаємодією спадковості і досвіду; потребами і можливостями їх задоволення; бажаннями, прагненнями, дійсними силами, реальними здібностями людини.



  • Якщо саморозвиток не залежить від свідомості та волі особистості, то самовиховання – це вже процес, в якому розвиток сил і здібностей знаходиться під контролем свідомості й керується особистістю.

  • Самовиховання є вищою формою розвитку особистості, її духовного “саморуху”.



3. Самовиховання: умови та етапи.

  • Процес самовиховання тривалий і охоплює кілька етапів.

  • Перший етап.

  • Педагоги передусім виявляють ставлення учнів до процесу самовиховання, проводячи анкетування.

  • Формуються спонукальні мотиви, свідоме ставлення до самовиховання.



  • Другий етап

  • Починається з появою в учня бажання самовдосконалення.

  • Педагог на цьому етапі повинен допомогти сформувати ідеал, до якого слід прагнути

  • Третій етап.

  • Учень починає систематично працювати над собою, реалізовуючи програму самовиховання.



Каталог: data -> kafedra -> internal -> magistr -> presentations -> %D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0 -> 1%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81 -> %D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B0%20%D1%96%20%D0%BC%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F
%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B0%20%D1%96%20%D0%BC%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F -> 1. Левківський М. В. Історія педагогіки. — Житомир, 2001
%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B0%20%D1%96%20%D0%BC%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F -> 1. Зміст освіти в національній школі України. Основні цілі та завдання програми «Освіта»
1%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81 -> Ринок медичних послуг ринкова економіка
%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B0%20%D1%96%20%D0%BC%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F -> Становлення дидактики як науки. Основні категорії та проблеми дидактики
%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B0%20%D1%96%20%D0%BC%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F -> 1. Спеціальна педагогіка, її об’єкт, предмет і завдання. Основні категорії спеціальної педагогіки
%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B0%20%D1%96%20%D0%BC%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F -> Закономірності навчання


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка