Творчий урок- це Зацікавлення



Дата конвертації16.06.2016
Розмір445 b.
#8234


Творчий урок- це

  • Зацікавлення

  • Здивування

  • Захоплення

  • Пізнання

  • Самореалізація


Напрямки самостійної діяльності учнів

  • Створення ситуації успіху;

  • Спонукання до пошуку

  • Виконання творчих завдань;

  • Створення ситуації взаємодопомоги;

  • Навчально-пізнавальні ігри



Учитель повинен:

  • Продумувати запитання, а потім ставити їх так, щоб вони активізували самостійну думку учня;

  • Формувати інтерес до навчання через проблемно-пошуковий підхід до висвітлення теми;

  • Стимулювання бажання працювати самостійно



До творчості учнів спонукають:

  • Проблемне запитання

  • Здивування

  • Виявлення суперечності

  • Створення парадоксальної ситуації шляхом спеціального провокування,яке викликають суперечності. (латентністю.)



На уроці :

  • цілеспрямоване використання усіх видів пам’яті;

  • формування навичок логічного мислення;

  • розвиток творчих здібностей кожного;

  • психологічний вплив кольорового оформлення опорних конспектів;

  • пізнавальна мотивація



Опорний конспект сприяє

  • Глибше розібратися в тій темі, що вивчається;

  • Допомагає легше запам’ятати вивчений матеріал;

  • Грамотно і точно викладати вивчений матеріал



Опорний конспект сприяє

  • Наглядно показати весь матеріал, що вивчається

  • Зосередити увагу на найважчому матеріалі з даної теми;

  • Організувати багаторазове повторення;

  • Швидко перевірити, як учень зрозумів і запам’ятав вивчений матеріал.



Іноваційні технології

  • -технологія кооперативного навчання(робота парами,групами);

  • -технології ситуативного моделювання(ігрове моделювання явищ, які вивчаються);

  • -технологія опрацювання дискусійних питань



Алгоритм підготовки до сучасного уроку:

  • 1.Думайте про наступні питання:

  • ·Чого я /вони/ хочемо досягти?

  • ·Що я /вони/ можемо зробити, аби цього досягти?

  • ·Як ми знатимемо, досягли ми цього чи ні?

  • 2.Думайте про учнів:

  • ·Якими можуть бути їхні сподівання?

  • ·Якими можуть бути їхні почуття щодо предмету?

  • ·Які потреби, запити в них?

  • ·Як учні можуть використати те, чому ви їх вчите?

  • 3. Думайте про себе:

  • ·Які аспекти курсу вас хвилюють?

  • ·Які ваші сильні, слабкі сторони?

  • ·Що ви вважаєте найголовнішим у темі уроку, навичках, які слід здобути?



  • 4. Виходьте із таких засад:

  • ·глибоко ознайомтесь із завданнями уроку;

  • ·дотримуйтесь застосування на практиці принципів навчання і вимог програм.

  • 5. Сформулюйте мету-завдання: про що буде заняття, чого ви хочете навчити?

  • 6. Організуйте матеріал:

  • ·опрацюйте необхідну методичну та педагогічну літературу, так ви можете знайти нове для себе розв’язання педагогічного завдання;

  • ·організуйте матеріал у логічній послідовності;

  • ·залежно від типу і форми уроку, визначте етапи уроку.



Можливі способи організації матеріалу

  • від простого до складного (від відомого до невідомого);

  • від конкретного до абстрактного (ситуаційні моделі);

  • від загального до специфічного (деталізованого);

  • у хронологічній (історичній) послідовності;

  • у поетапному процесі;

  • підхід, який спирається на проблему.



Доберіть методи і форми для їх використання на уроці:

  • визначте, яка форма навчання буде головною;

  • спробуйте замінити ті прийоми, які ви зазвичай застосовуєте, розширюючи діапазон своїх умінь;

  • відберіть задачі і вправи, що сприятимуть засвоєнню необхідних знань і виробленню певних умінь.

  • Підготуйте ресурси (Які саме допоміжні навчальні засоби, обладнання.вам необхідні?

  • переконайтеся, що вони готові до використання; визначте їх місце на уроці.)



  • 10.Вирішіть, як і коли ви оціните досягнення учнів, результативність уроку, ваших особистих дій?

  • 11. Сплануйте „ситуацію змішаного успіху”: що ви робитимете з тими, хто швидше за інших засвоїть тему уроку або навички ( продовжуватимете? попросите допомогти іншим? забезпечите для них додаткові завдання чи вправи?)

  • 12. Сплануйте свої подальші дії (продумайте, як закріпити вивчене і побудувати на ньому новий урок; обміркуйте, як упевнитися, що знання засвоєні і можуть бути використані для нових завдань)

  • 13. Складіть план заняття.



Урахування особливостей учнів класу:

  • 1.Успішність класу (сильний, слабкий; однорідний, неоднорідний; активний пасивний)

  • 2. Ставлення учнів до предмету (байдуже, небайдуже; допитливість, зацікавленість; короткочасний інтерес, який не реалізується в конкретній діяльності)

  • 3. Темп роботи (швидкий, середній, повільний)



4. Сформованість навчальних умінь

  • 4. Сформованість навчальних умінь

  • 5. Ставлення до різних методів навчання в залежності від характеру пізнавальної діяльності (репродуктивний, проблемне викладання, частково-пошуковий, дослідницький)

  • 6. Ставлення до різних форм навчальної роботи, в тому числі нестандартних урок-ділова гра, урок-семінар, урок-гра «Поле чудес», урок-діалог і т.п.

  • 7. Загальна дисципліна учнів , наскільки дисциплінований клас.



Правила постановки ефективних цілей уроку

  • Конкретність

  • Вимірність

  • Досяжність

  • Значимість

  • Конкретність терміну виконання



Приклади формулювання мети уроку

  • Освітня (навчальна): навчити, дати поняття, встановити залежність; сформувати (формувати), розширити та поглибити знання або поняття; узагальнювати, удосконалювати знання;



Розвивальна: удосконалювання розумових здібностей; здатності до самостійності мислення; тренування винахідливості; розвиток критичності та гнучкості розумових операцій, уміння робити зіставлення, висувати гіпотези; збагачення словникового запасу, оволодіння виразовими засобами мови; розвиток уяви, фантазії, спостережливості; розвиток пам’яті, почуттів, волі.

  • Розвивальна: удосконалювання розумових здібностей; здатності до самостійності мислення; тренування винахідливості; розвиток критичності та гнучкості розумових операцій, уміння робити зіставлення, висувати гіпотези; збагачення словникового запасу, оволодіння виразовими засобами мови; розвиток уяви, фантазії, спостережливості; розвиток пам’яті, почуттів, волі.



Виховна: формування світогляду, наукових переконань, працьовитості, здійснення морального, естетичного виховання, духовне збагачення, всебічний розвиток; виховання любові до предмета.

  • Виховна: формування світогляду, наукових переконань, працьовитості, здійснення морального, естетичного виховання, духовне збагачення, всебічний розвиток; виховання любові до предмета.



Мотивація

  • Методи стимулювання інтересу до навчання

  • Пізнавальні ігри.

  • Ситуаційні ігри.

  • Навчальна дискусія



Мотивація на початку уроку

  • Проводити гру «Станція ДЧЦМЗ» — щоб зосередитися на запитанні «Для Чого Це Мені Знадобиться?».

  • 1. Мета…

  • 2. Засоби та умови (Які засоби є в розпорядженні? Як я можу їх використати? Що мені ще знадобиться додатково?)

  • 3. Зобов’язання (чи прагну я докласти всіх зусиль для досягнення мети?)

  • 4. Дії (перший крок…, другий крок…, третій крок…)

  • 5. Можливі перешкоди (їх передбачення).

  • 6. Спостереження та контроль (як себе проконтролювати?)

  • 7. Підтримка (чи потрібна?)

  • 8. Перевірка (чи потрібно щось змінити, щоб досягти мети?)

  • 9. Самооцінка (наскільки мені вдалося досягти мети?)



Методичні прийоми

  • Дивуй. Найбуденніші й повсюдні явища, події, предмети можуть стати дивними, якщо на них подивитися з іншої точки зору.

  • Здивування – це початкова форма розвитку пізнавального інтересу.



На початку уроку вчитель дає загадку (або маловідомий і дивний факт ), відгадку на яку можна дізнатися на уроці під час роботи над новим матеріалом.

  • На початку уроку вчитель дає загадку (або маловідомий і дивний факт ), відгадку на яку можна дізнатися на уроці під час роботи над новим матеріалом.



Метод полягає у тому, що учні отримують робочу картку, на якій записана певна проблема і ряд альтернативних пропозицій щодо її розв’язання. Кожен учень повинен самостійно обрати тільки одну із запропонованих альтернатив і пояснити свій вибір.

  • Метод полягає у тому, що учні отримують робочу картку, на якій записана певна проблема і ряд альтернативних пропозицій щодо її розв’язання. Кожен учень повинен самостійно обрати тільки одну із запропонованих альтернатив і пояснити свій вибір.



  • Світлофор настрою

  • Навіювання

  • Бліц-опитування

  • Релаксаційні вправи

  • Зворотний зв'язок



Що вивчатиметься ?

  • Що вивчатиметься ?

  • Чому саме цей матеріал необхідно вивчати ?

  • У чому полягає важливість цього матеріалу для вас особисто?

  • Який результат ви повинні отримати в кінці роботи?



Актуалізація опорних знань

  • Інтелектуальна розминка

  • Ключове слово

  • Відгадай за описом

  • Ти - мені, я – тобі

  • Кравецький волейбол

  • Щадне опитування

  • Відкритий тест,

  • Диктант



Вивчення нового матеріалу

  • Асоціативні схеми

  • Основні принципи створення асоціативних схем такі:

  • Починайте схему в центрі аркуша з головного

  • .Записуйте тільки одне слово чи символ на позначення одного пункту, який хочете запам’ятати, одну головну тему для кожної гілки.

  • На ту саму гілку помістіть споріднені пункти, наче промені сонця.

  • Для подібних тем беріть олівці чи маркери одного кольору.

  • Малюйте стільки малюнків і символів, скільки зможете.

  • Коли закінчите малювати одну розгалужену гілку, обмалюйте її різнокольоровою лінією.





Діалог Ривіна

  • Передбачає читання або вивчення тексту абзацами.

  • Для вивчення абзацу рекомендуємо наступне:

  • Знайдіть у тексті нові слова і словосполучення.

  • Поясніть їх значення своїми словами або прочитайте за текстом, за необхідності скористайтеся додатковою літературою.

  • Складіть речення , яке виражає суть абзацу, придумайте друге, виберіть краще.

  • Підготуйте відповіді на запитання, запропоновані вчителем, учнями.

  • Складіть запитання для товариша.

  • Перекажіть абзац в парі.



Піраміда сприйняття різних методів навчання



Узагальнення та систематизація знань

  • Репортер;

  • Перепишу параграф по своєму;

  • Створення тестів, кросвордів;

  • Портрет;

  • Малюнок на скелі;

  • Ораторські змагання;

  • “ Я - вчитель”;



Методика організації рефлексії на уроці

  • Усна рефлексія:

  • Підіб’ємо підсумки

  • Незакінчене речення

  • Саморефлексія

  • Дворядний круглий стіл



  • Письмова рефлексія

  • "есе",

  • "бортовий журнал",

  • "щоденник", "синкан",

  • "портфоліо".

  • Кольорова рефлексія



Домашні завдання

  • Рівні диференціації А. А. Гін пропонує:

  • Перший рівень — обов’язковий мінімум.

  • Другий рівень завдання — тренувальний.

  • Третій рівень - це творче завдання. 1) частівки, байки, казки, фантастичні оповідання з навчальних тем;

  • 2) чайнворди, кросворди і т. п.;

  • 3) тематичні збірники цікавих фактів, прикладів і задач;

  • 4) збірники анотацій на статті з обраної теми;

  • 5) навчальні комікси;

  • 6)плакати — опорні сигнали.



Конструктор уроку



Конструктор уроку



  • Егоров О. Мобильность «мозгового центра»: Методическая служба инновационной школы // Учитель (Россия). – 2000. - №5. – С.30-32.

  • 3. Остапчук О. Шляхи підвищення інноваційного потенціалу методичної роботи // Шлях освіти. – 2002. - №2. – С.9-15.

  • 4. Мокрогуз О.П. Інноваційні технології у викладанні суспільних дисциплін, -Чернігів – 2002

  • 5. Корнеева Л.И. Современные интерактивные методы обучения в системе повышения квалификации руководящих кадров в Германии: зарубежный опыт // Университетское управление: практика и анализ. - 2004. - № 4(32). - С.78-83.

  • 6. Пометун О., Пирожниченко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання.-К.: Видавництво А.С.К., - 2004,- С.7, 11, 19.

  • 7. Сучасні освітні технології у вищій школі: Матеріали міжнар. наук.-метод. конф. (Київ, 1-2 листопада 2007 року): Тези доповідей: У 2 ч. - Ч. 2 / Відп ред. А.А. Мазаракі. - К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2007. - 259

  • 8. Шарко В.Д. Сучасний урок: технологічний аспект: Посібник для вчителів і студентів. – К.: Видав. "Фенікс", 2006. –. 220 с.



Поради Конфуція (2500 років тому)

  • Поєднувати нові ідеї зі старими перевіреними концепціями.

  • Вчитися тільки через діяльність.

  • Використовувати навколишній світ як клас для навчальних занять.

  • Використовувати в навчанні та викладанні музику та поезію.

  • Поєднувати фізичну працю з розумовою діяльністю.

  • Навчатися того, як треба вчитися, не обмежуючись тільки навчальними фактами.

  • Пристосовуватися до індивідуальних потреб учнів із різними стилями навчання.

  • Формувати моральні цінності та ввічливість.

  • Створювати всім рівні можливості.





Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка