У фармації колишнього СРСР україна займала лідируючі позиції в галузі працювала майже половина наукового кадрового потенціалу, фармацевтичні підприємства виробляли близько 30% продукції, лікарське забезпечення населення здійснювали 6



Дата конвертації17.06.2016
Розмір445 b.





  • У фармації колишнього СРСР Україна займала лідируючі позиції в галузі працювала майже половина наукового кадрового потенціалу, фармацевтичні підприємства виробляли близько 30% продукції , лікарське забезпечення населення здійснювали 6,5 тис. госпрозрахункових аптек.



Період

  • Період

  • «лікарського голоду».

  • Після розпаду Радянсього Союзу більшість поста-чальників сировини залишились за межами України.

  • Розрив економічних зв'язків і блокування взаємних розрахунків між колишніми партнерами призвели до того, що вже в середині 1992 року були вичерпані існуючі запаси сировини, і підприємства почали згортати виробництво.



  • Асортимент лікарських препаратів в аптечних закладах скоротився у десятки разів і в деяких із них налічував 30-40 найменувань.

  • У МОЗ України була активізована робота з міжнародними організаціями по одержанню гуманітарної допомоги.



Державна програма розвитку

  • Державна програма розвитку

  • фармацевтичної промисловості на 1992-1997 роки.



  • В Україні зареєстровано 90 лікарських препаратів зарубіжних фірм.

  • Визначені Перелік найважливіших ЛЗ і Перелік життєво необхідних ліків.

  • Активізувалась діяльність у напрямку пошуку вітчизняної сировини, а також відновлення стосунків з постачальниками фармацевтичної продукції країн СНД.



  • Створений

  • Державний комітет України з медичної та мікробіологічної промисловості .

  • Науково-виробниче об'єднання «Укрфармація», засновником якого були аптечні бази, фармацевтична фабрика, декілька аптек та Український науково-дослідний центр фармації реорганізовано в українське об'єднання «Укрфармація».



Слід зазначити, що на той час була відсутня єдина структура управління лікарським забезпеченням на регіональному рівні. У різних областях України виникли різні варіанти організаційної структури фармацевтичної служби:

  • Слід зазначити, що на той час була відсутня єдина структура управління лікарським забезпеченням на регіональному рівні. У різних областях України виникли різні варіанти організаційної структури фармацевтичної служби:

  • державні підприємства,

  • виробничі об'єднання,

  • фірми — юридичні особи , господарські та акціонерні товариства,

  • корпорації,

  • асоціації тощо.



  • Рік цілеспрямованої наполегливої праці колективів об'єднання «Укрфармація» та переважної більшості обласних (міських) об'єднань «Фармація» по виходу з кризового становища, що склалося в медикаментозному забезпеченні населення та лікувально-профілактичних закладів (ЛПЗ).

  • В значній мірі цьому сприяла розробка ряду нормативно-правових актів, що регулюють фармацевтичну діяльність.



Ліцензії на право зайняття фармацевтичною діяльністю одержали понад 500 комерційних підприємницьких структур.

  • Ліцензії на право зайняття фармацевтичною діяльністю одержали понад 500 комерційних підприємницьких структур.

  • Більшість з них займались постачальницько-збутовою діяльністю.

  • Постало питання створення умов взаємодії державних і комерційних аптечних закладів з метою вирішення найбільш актуальних проблем лікарського забезпечення населення.



Потреба в імпортних ліках була задоволена вже на 50%.

  • Потреба в імпортних ліках була задоволена вже на 50%.

  • Підвищився рівень забезпечення ЛЗ окремих фармакологічних груп власного виробництва.

  • Почався процес роздержавлення та приватизації аптечної мережі — в різних регіонах України утворились орендні аптеки.

  • На кінець 1994 року їх кількість досягла 272. Кількість суб'єктів підприємницької діяльності, які одержали ліцензії на виготовлення та реалізацію ліків на кінець 1994 року, збільшилась до 1800.



Виробництво ліків збільшилось на 11,5%. У 1995 році було освоєно виробництво 47 лікарських препаратів з 24 фармакотера-певтичних груп. Більшість з них входить до переліку життєво необхідних ЛЗ.

  • Виробництво ліків збільшилось на 11,5%. У 1995 році було освоєно виробництво 47 лікарських препаратів з 24 фармакотера-певтичних груп. Більшість з них входить до переліку життєво необхідних ЛЗ.

  • При цьому темпи зростання цін на продукцію галузі були вдвічі нижче, ніж по інших галузях народного господарства України

  • Не дивлячись на це, рентабельність підприємств фармацевтичної промисловості становила 65.



Існуюча в Україні практика функціонування централізованої системи забезпечення населення ліками мала ряд недоліків, які перешкоджали подальшому розвитку фармації.

  • Існуюча в Україні практика функціонування централізованої системи забезпечення населення ліками мала ряд недоліків, які перешкоджали подальшому розвитку фармації.

  • У першу чергу — це стримування розвитку аптечної мережі, а також нестабільність бюджетного фінансування лікарського забезпечення населення та лікувальних закладів.



У 1996 році в Україні було освоєно випуск 10 принципово нових препаратів. Кількість позицій ЛЗ, що виробляли підприємства Держкоммедбіопрому, досягла 584. Були підведені підсумки «Комплексної програми розвитку медичної промисловості України у 1992-1996 рр.», на реалізацію якої було витрачено лише 28,6% коштів від потреби.

  • У 1996 році в Україні було освоєно випуск 10 принципово нових препаратів. Кількість позицій ЛЗ, що виробляли підприємства Держкоммедбіопрому, досягла 584. Були підведені підсумки «Комплексної програми розвитку медичної промисловості України у 1992-1996 рр.», на реалізацію якої було витрачено лише 28,6% коштів від потреби.



Це було частково враховано при розробці «Комплексної програми розвитку медичної промисловості України на 1997— 2003 роки», яка була затверджена постановою КМ України від 18.12.96 р. №1538. З її введенням було взято курс на переоснащення і реконструкцію підприємств галузі з метою розширення виробництва фармацевтичної продукції, конкурентноспромож-ної на міжнародному ринку.

  • Це було частково враховано при розробці «Комплексної програми розвитку медичної промисловості України на 1997— 2003 роки», яка була затверджена постановою КМ України від 18.12.96 р. №1538. З її введенням було взято курс на переоснащення і реконструкцію підприємств галузі з метою розширення виробництва фармацевтичної продукції, конкурентноспромож-ної на міжнародному ринку.



Процес реформування аптечної системи здійснювався у регіонах не рівномірно. Децентралізація поставила цілу низку проблем у координації діяльності різних ланок процесу лікарського забезпечення населення.

  • Процес реформування аптечної системи здійснювався у регіонах не рівномірно. Децентралізація поставила цілу низку проблем у координації діяльності різних ланок процесу лікарського забезпечення населення.

  • Гостро постало питання формування законодавчої та нормативної бази функціонування фармацевтичної галузі, яка б забезпечувала загальні і однакові для всіх учасників фармацевтичного ринку умови.



Верховною Радою прийнято

  • Верховною Радою прийнято

  • Закон України

  • «Про лікарські засоби»

  • - найважливіший законодавчий акт у фармації .



Рентабельність вітчизняної промисловості досягла 54%.

  • Рентабельність вітчизняної промисловості досягла 54%.

  • Освоєно виробництво 70 нових лікарських препаратів,

  • обсяг виробництва ЛЗ склав

  • 560 млн. гри.,

  • 34% яких було експортовано в інші країни.



Обсяг ринку ЛЗ на той період оцінювався в 900 млн. дол. США, з них

  • Обсяг ринку ЛЗ на той період оцінювався в 900 млн. дол. США, з них

  • імпортні препарати — 660 млн. дол.,

  • вітчизняні - 240 млн. дол. (відповідно 67-23 %).

  • Незважаючи на це, все ж спостерігалась нестача життєво важливих препаратів багатьох фармакотерапевтичних груп.



Внаслідок падіння курсу національної валюти - криза як у виробничій, так і в інших сферах економіки країни.

  • Внаслідок падіння курсу національної валюти - криза як у виробничій, так і в інших сферах економіки країни.

  • Це призвело до ускладнення обігу ЛЗ, а також до значного підвищення цін на ЛЗ як іноземного, так і вітчизняного виробництва.





У 1998 році було повністю зупинено фінансування фармацевтичних підприємств, що будуються. Виникла гостра пот­реба повернення бюджетних позик та відшкодування витрат.

  • У 1998 році було повністю зупинено фінансування фармацевтичних підприємств, що будуються. Виникла гостра пот­реба повернення бюджетних позик та відшкодування витрат.

  • Міністерству фінансів, які виникли внаслідок обслуговування кредитів, що надавалися під гарантію уряду.

  • Все це поставило під загрозу виконання «Комплексної програми», що затверджена на 1997-2003 рр., і ще раз підтвердило неможливість чіткого планування розвитку фармацевтичних підприємств в умовах відсутності фінансування.





Відроджуються обсяги виробництва ЛЗ;

  • Відроджуються обсяги виробництва ЛЗ;

  • досягнуто їх збільшення на 6,4% загального обсягу .

  • В цілому доля вітчизняної фармацевтичної продукції на ринку ЛЗ у 1999 році була майже 40%.



Споживання ЛЗ одним мешканцем України з урахуванням імпорту становило лише 8,4 дол. США.

  • Споживання ЛЗ одним мешканцем України з урахуванням імпорту становило лише 8,4 дол. США.

  • Частка бюджетних коштів у витратах на ліки за попередні роки постійно зменшувалась, і у 1999 році становила 23%.



Реалізовано ЛЗ і виробів медичного призначення (ВМП) на 2,2 млрд. грн., або на 400 млн. дол. США, що майже у 2,3 рази менше, ніж у 1997 р.

  • Реалізовано ЛЗ і виробів медичного призначення (ВМП) на 2,2 млрд. грн., або на 400 млн. дол. США, що майже у 2,3 рази менше, ніж у 1997 р.

  • Через низьку купівельну спроможність населення багато іноземних фірм стало перед дилемою: або знизити ціни на ліки, або залишити фармацевтичний ринок України.

  • Останнє було небажаним, оскільки б потягло за собою зменшення асортименту необхідних ліків.



Були підведені підсумки пройденого та намічені шляхи подальшої роботи, спрямованої на інтеграцію до світового співтовариства.

  • Були підведені підсумки пройденого та намічені шляхи подальшої роботи, спрямованої на інтеграцію до світового співтовариства.

  • Створена державна програма «Фармація-2005», до якої закладено принципи подальшого реформування галузі згідно норм ЄС.



За роки незалежності України фармація пройшла досить складний шлях, від практично повного розладу до виходу на певні рубежі у фармацевтичній науці, створенні ліків, виробництві, контролю їх якості, лікарському забезпеченні населення.

  • За роки незалежності України фармація пройшла досить складний шлях, від практично повного розладу до виходу на певні рубежі у фармацевтичній науці, створенні ліків, виробництві, контролю їх якості, лікарському забезпеченні населення.





Каталог: data -> kafedra -> internal -> upr ekon -> presentations
presentations -> Ринок чистої конкуренції
presentations -> Регулювання трудових відносин в організації
presentations -> Основнi засоби це матерiальнi активи, якi пiдприємство утримує з метою викристання в процесi виробництва або постачання товарiв, надання послуг, або для здiйснення адмiнiстративних i соцiально-культурних функцiй
presentations -> Стимулювання науково-технічного прогресу, технологічного оновлення виробництва, виходу вітчизняного товаровиробника на світовий ринок високотехнологічної продукції
presentations -> Дохід – збільшення економічних вигод у вигляді надходження активів або зменшення зобов язань, внаслідок чого збільшується власний капітал підприємства
presentations -> Закону України "Про оплату праці"
presentations -> Ефективність лікарського засобу полягає у високих профілактичних і терапевтичних показниках і в задоволенні назрілих потреб медицини. Ефективність
presentations -> Заяву про відкриття рахунка


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка