Управління спеціальною



Дата конвертації15.06.2016
Розмір445 b.


Управління спеціальною

  • Управління спеціальною

  • та інклюзивною освітою

  • в Оболонському районі

  • м. Києва

  • Виступ начальника відділу

  • інклюзивної та спеціальної освіти

  • Оболонського районного управління освіти

  • Оксани Сергіївни Корольової

  • на засіданні Вченої ради

  • ІППО КМПУ імені Б.Д.Грінченка

  • 15 січня 2009 року


Система управління спеціальною та інклюзивною освітою в Оболонському районі



Всього в Оболонському районі 351 дитина-інвалід, із них:

  • 23 дітей, які за станом здоров'я не можуть навчатися;

  • у ДНЗ виховується 37 дітей-інвалідів;

  • у школах 52 дитини навчаються за індивідуальною формою навчання;

  • спеціальні школи-інтернати відвідують 55 дітей-інвалідів;

  • усі інші (184 дитини) навчаються разом із здоровими дітьми.



  • 38 санаторних груп для 700 дітей із захворюваннями органів дихання, серцево-судинної системи, травлення

  • 48 спеціальних груп для 650 дітей з вадами зору, руху, мови, опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку.



Для учнів у районі відкрито:

  • школу-інтернат №4 для слабозорих дітей;

  • школу-інтернат №21 для дітей-сиріт з психоневрологічними захворюваннями;

  • санаторну школу-інтернат №22 для дітей із психоневрологічними захворюваннями;

  • школу-інтернат №25 для дітей із затримкою психічного розвитку.



Інклюзія - включення, залучення дітей з особливостями розвитку в загальноосвітній процес

  • У районі розвиваються різні види інклюзії:

  • стихійна (ЗНЗ – 38, ДНЗ - 10);

  • планована (ЗНЗ -1, ДНЗ - 2);

  • повна;

  • часткова.



Основою розвитку інклюзивної освіти є науково-дослідні проекти

  • “Інтегроване навчання дітей з вадами фізичного розвитку на базі СЗШ № 168” (2006 р.)

  • “Інтегроване виховання дітей з вадами психічного розвитку (хвороба Дауна)” – ДНЗ № 291, 661.(2007р.)

  • «Психолого-педагогічне управління навчальною діяльністю соціально занедбаних учнів та учнів з затримкою психічного розвитку в умовах середньої загальноосвітньої школи» - СЗШ № 231 (2008р.)

  • «Соціальна адаптація та інтеграція в суспільство дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, шляхом упровадження їх інклюзивного навчання» - СЗШ № 231, СЗШ № 168. (2008 р.)



Завдяки цим проектам діти мають:



Стан виконання проекту “Інтегроване навчання дітей з вадами фізичного розвитку на базі СЗШ № 168”

  • 2006 р. – відкрито підготовчий і 1 клас;

  • 2007 - 2-4 класи;

  • 2008 – 5-6 класи;

  • (план) 2009 – 7-9 класи.



Чому була обрана саме ця школа?

  • Учні з особливостями розвитку завжди навчались в СЗШ № 168.

  • Маргарита Михєєва (хвора на ДЦП) навчалась за індивідуальною формою навчання і отримала золоту медаль.

  • Створено атмосферу поваги до особистості.



Експериментом передбачено

  • Навчання дітей з особливостями розвитку в одному класі зі здоровими дітьми за звичайними програмами.

  • Навчання дітей з особливостями розвитку в одному класі (без здорових дітей) і участь у масових заходах із здоровими дітьми (спільні виховні заходи, гурткова робота).



Чим корисне спільне навчання для здорових дітей?

  • З раннього віку починають розуміти,

  • з якими труднощами стикаються люди

  • з вадами розвитку.

  • Стають чутливими до потреб інших.

  • Толерантніше сприймають

  • людські відмінності.



Дізнаються, що кожен може подолати значні перешкоди і досягти успіху.

  • Дізнаються, що кожен може подолати значні перешкоди і досягти успіху.

  • В них розширюється соціальний досвід — підґрунтя справжнього особистісного зростання.

  • У них спостерігається вища соціальна відповідальність.

  • Вони стають більш упевненими в собі.



У школі

  • навчаються 403 учні, з них 36 - з особливостями розвитку;

  • функціонує 23 класи, з них

  • 9 - інклюзивних.



Завдання проекту

  • Створити сприятливі умови для навчання та постійної реабілітації дітей з особливостями розвитку з їх здоровими однолітками;

  • Розробити методичні рекомендації щодо здійснення інклюзивної освіти дітей такої категорії;

  • Поширювати набутий досвід.



У соціально-педагогічному супроводі задіяні:

  • Батьки

  • Адміністрація школи

  • Практичні психологи

  • Логопеди

  • Вчителі

  • Вихователі ГПД

  • Соціальний педагог

  • Медичний персонал



Умови прийому до школи

  • Заява від батьків

  • Копія свідоцтва про народження дитини

  • Направлення до школи №168 Київської міської ПМПК.

  • Витяг із протоколу діагностичного обстеження КМПМПК з повним діагнозом.

  • Картка стану здоров’я і розвитку дитини

  • Індивідуальна картка дитини (медична).

  • Довідка про щеплення.

  • Копії документів про надання пільг

  • Копія посвідчення про інвалідність.



Робота адміністрації

  • Анкетування учнів, батьків про ставлення до спільного навчання.

  • Роз’яснювальна робота на батьківських зборах, класних годинах щодо принципів інклюзивної освіти.

  • Навчання вчителів, психологів, логопедів.

  • Вивчення зарубіжного та вітчизняного досвіду.



Робота адміністрації

  • Реєстрація проекту в ГУО м.Києва.

  • Формування класів за бажанням батьків з дітей з особливостями розвитку та здорових дітей.

  • Участь у спільних загальношкільних заходах.

  • Створення волонтерської служби серед старшокласників.



Робота психолога

  • Діагностування розвитку дитини;

  • розвиток психічних процесів учнів;

  • діагностування соціальної адаптації дитини;

  • проведення тренінгів для батьків, учителів та дітей;

  • індивідуальна робота з учнями, батьками та вчителями.



Робота логопеда

  • Обстеження дітей та виявлення проблем;

  • індивідуальна та групова робота з дітьми (корегування відхилень у мовленні);

  • проведення консультацій для батьків та вчителів.



Робота вчителя та асистента вчителя

  • Проведення батьківських зборів, класних годин;

  • роз’яснювальна робота про принципи інклюзивної освіти;

  • розробка такого підходу до викладання, який буде задовольняти різні потреби в навчанні;

  • підготовка та проведення спільних свят;

  • індивідуальна робота з дітьми та батьками.



Робота вихователя ГПД

  • Допомагає в навчанні;

  • проводить сюжетно-рольові ігри (для соціальної адаптації дитини);

  • проводить заняття для розвитку дрібної моторики руки;

  • проводить підготовку спільних свят.



Робота соціального педагога

  • Вивчення умов проживання дитини-інваліда;

  • надання соціальної допомоги та підтримки дитині;

  • здійснення соціального

  • супроводу сім'ї.



Додаткові штатні одиниці

  • Реабілітолог (розробляє індивідуальну програму для кожного учня).

  • Спеціаліст ЛФК (об'єднує дітей у групи за станом здоров’я, щодня проводить заняття).

  • Тренер із інвалідного спорту (проводить індивідуальні заняття 2 рази на тиждень).

  • Медсестра (веде медичну документацію кожного учня).

  • Няня (допомагає в їдальні та на перервах).



Навчання в інклюзивних класах

  • Відбувається за загальноосвітніми програмами.

  • Проведення уроків потребує застосування особливих

  • методик.



Організація навчально-виховного процесу

  • Навчання в підготовчому та 1 класах проводиться на базі дитячого санаторного садочка (відповідає всім вимогам безбар’єрності).

  • Навчання в 2 – 6 класах відбувається на базі школи.



Проблеми школи

  • Немає законодавчої бази для впровадження інклюзивної освіти;

  • штатний розпис не розроблений;

  • недостатнє фінансування;

  • батьки хворих дітей потребують додаткового психологічного супроводу;

  • перевантаження відвідувачами (без узгодження з адміністрацією школи) .





Каталог: files -> %D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8 -> %D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%86 %D0%9D%D0%9E%D0%92%D0%98%D0%9D%D0%98 -> 2009
2009 -> Виступ на засіданні Вченої ради іппо ку імені Бориса Грінченка
2009 -> Навчити жити разом
2009 -> Виступ на засіданні Вченої ради іппо 19 березня 2009 року Про впровадження інтерактивних педагогічних технологій
2009 -> Соціально-педагогічний патронаж Матеріали виступу Л. Л. Письмак
2009 -> Навчально-методичні комплекси для вивчення експериментального курсу “Християнська етика в українській культурі” у 1-4 класах знз м. Києва
2009 -> Інформаційно-комунікаційні технології
2009 -> Передовий педагогічний досвід
2009 -> Польські стипендіальні програми


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка