Уроки навчання грамоти
Дата конвертації 30.05.2016 Розмір 445 b. Тип Урок
Уроки навчання грамоти Вчитель ЗОШ №1 Леміш Т. Л.
Мета: Розкрити сучасні підходи до типології та структури уроків мови у початковій школі. З’ясувати особливості уроків за характером мовного матеріалу та за дидактичною метою. Прогностичний результат: поглибити та систематизувати знання про типи уроків української мови в початкових класах , їх особливості.
Типи уроків читання Урок засвоєння нових знань. Урок осмислення знань і формування на їх основі вмінь і навичок. Урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок. Урок спеціального повторення. Комбінований. Урок аналізу результатів контролю навчальних досягнень Уроки контролю навчальних досягнень: контролю мовної теми; контролю орфографічних умінь і навичок.
1. Організація класу до роботи. 2. Оголошення теми, завдань уроку. 3. Повторення раніше вивченого. (Бесіда, дидактичні ігри) 4. Формування мовних уявлень. 5. Закріплення уявлень. 6. Підсумок уроку.
2. Ознайомлення з буквою. 2.1. Показ букви. 2.2. Засвоєння образу букви (називання предметів, що схожі на букву; називання букв, на які схожа виучувана; розфарбування букв ; маніпуляції тощо). 2.3. Розміщення букви в набірному полотні. 2.4. Друкування великої і малої літер (1 рядок).
Структура уроку закріплення звуків і букви - голосне індивідуальне читання учнями; - бесіда за змістом прочитаного; - напівголосне читання; - вибіркове читання; - читання “ланцюжком”; - інтонаційне читання (за потреби). 4. Розвиток зв’язного мовлення. (Розповідь за малюнком , розповідь за прочитаним, розповідь за аналогією, словниково-логічні вправи тощо). 5. Підсумок уроку.
5. Засвоєння рухового образу літери. 5.1. Показ написання букви вчителем на дошці з коментуванням. 5.2. Створення рухового образу (письмо в повітрі, мокрим пензликом, обведення пальцями випуклого зразка букви) 5.3. Обведення зразка літери в зошиті, написання за пунктирними лініями.
1. Організація учнів до роботи. 2. Актуалізація опорних знань. 3. Мотивація навчальної діяльності. 4. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. 5. Сприймання і усвідомлення нових знань. 5.1. Спостереження й аналіз мовних явищ під керівництвом учителя з метою виділення істотних ознак, закономірностей. 5.2.Узагальнення істотних ознак чи закономірностей, введення терміна (формулювання правила; складання узагальнювальних схем , таблиць ). 5.3.Уточнення суті ознак (повторення вивченого правила; коментування узагальнювальних схем, таблиць; аналіз нових прикладів).
Структура уроку узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок 1. Організація класу. 2. Мотивація навчальної діяльності на уроці. 3. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. 4. Узагальнення й систематизація найважливіших теоретичних відомостей з теми (повторювально-узагальнювальна бесіда; відтворення узагальнювальних схем, таблиць). 5. Комплексні вправи (на доведення правильності виконання дій , розумових операцій; мовні розбори). 6. Творчі вправи. 7. Домашнє завдання. 8. Підсумок уроку.
Урок аналізу результатів контролю навчальних досягнень 1. Організація класу. 2. Мотивація навчальної діяльності на уроці. 3. Перевірка домашнього завдання. 4. Загальна характеристика результатів навчальних досягнень: - загальна кількість робіт, виконаних на 12 б. – … , 11 б. – …, і далі; - аналіз позитивних сторін, зрушень в роботах окремих учнів; - аналіз типових недоліків у роботах. 5. Робота над типовими помилками: - повторення правил , пояснення орфограм; - запис аналогічних прикладів. - складання речень зі словами, в яких допущено помилки, чи речень певних структур, в яких припущено пунктуаційних помилок. 6. Робота над індивідуальними помилками (виконання індивідуальних завдань (за картками, з допомогою учнів-консультантів ). 7. Підсумок уроку.
Орієнтовні структури уроків написання творів
Поділіться з Вашими друзьями: