розподілити обов'язки між учасниками проекту та виконати свою частину роботи.
3. Дослідження. Збирання інформації, виконання проміжних завдань. Основні інструменти. Робота з різними джерелами Інтернет.
4. Результат. Отримання результатів роботи з різними джерелами інформації. Сприяння формуванню загально предметних компетентностей, поінформаваність, раціональність, активність, комунікативність.
ІІІ. Безпосередня реалізація проекту.
ІV. Оформлення звіту. Проведення презентації проекту та його популяризації, використання інтерактивних форм та сучасних технологій навчання.
V. Оцінювання проекту і власної діяльності у ньому (самооцінювання).
VІ. Висновки та рекомендації. Заключне слово учителя про те, що вдалося, і на що треба звернути увагу на наступному проекті.
За домінуючою діяльністю розрізняють такі проекти:
За домінуючою діяльністю розрізняють такі проекти:
Прикладні.
Орієнтовні теми:
«Допоможемо птахам взимку», «Клумба на шкільному подвір'ї»,
«Квітковий годинник – доречно і сучасно».
• рольові (ігрові).
Орієнтовні теми:
«Народні свята українців», «Мій календар народних звичаїв», тощо.
• ознайомлювально-інформаційні.
Орієнтовні теми:
«Як доглядати за рослинами на підвіконні», «Бактерії користь і шкода».
• мистецькі (творчі).
Орієнтовні теми:
фотовиставка «Ліс – сезони року», «Українські свята та прикмети
погоди», «Тварини та рослини-релікти».
• дослідницько-пошукові.
• дослідницько-пошукові.
Орієнтовні теми:
«Визначні вчені - натуралісти », «Які рослини повинні бути у навчальному кабінеті?», «Де ми втрачаємо воду», «Професія» дощового черв’яка».
За предметно-змістовою галуззю виділяють такі проекти:
• монопредметні.
Орієнтовні теми:
«Зимуючі птахи у парку», «Опале листя користь чи шкода?».
• міжпредметні.
Орієнтовні теми:
«Чому ми бачимо один бік Місяця», «Краплина, або де ми втрачаємо воду».
• надпредметні (позапредметні)
Орієнтовні теми:
«Космос далекий і близький», «Будь природі другом», «Чи не перетвориться Земля на пустелю?».
Проекти за характером координації поділяються на такі види:
Проекти за характером координації поділяються на такі види:
з безпосередньою координацією.
з прихованою координацією
За кількістю учасників виділяють такі проекти:
• індивідуальні.
Орієнтовні теми:
«Складання пам'ятки про корисні та шкідливі продукти», «Із бабусиної скрині», «Гороскоп моєї родини».
• парні.
Орієнтовні теми:
«Цікаве довкілля», «Анкетування, проблеми роздільного сміття ».
• групові.
Орієнтовні теми:
«Цікаві історії про наш край», «Тварини минулого», «Туристичні стежки».
За тривалістю проекти бувають:
За тривалістю проекти бувають:
• короткострокові. Проекти тривають від двох до шести годин (або уроків);
• середньої тривалості. Тривають від тижня до місяця;
• довгострокові. Тривають від одного до кількох місяців.
Вибір теми навчального проекту.
Метод проектів – це своєрідний інструмент, який створює умови для
розвитку цілеспрямованості та самостійності учнів у вирішенні проблем. Тому
при виборі теми проекту вчителю варто орієнтуватись на такі критерії:
• чи дійсно серйозно захопить учнів пропонований проект.
• чи піддаватиметься він успішній реалізації з їхнього боку.
• чи буде мати практичний, соціально значущий результат.
• чи зумовить виконаний проект у процесі його реалізації подальшу серію проектів.
Постановка проблеми не завжди призводить до проблемної ситуації.
Проблема не цікава учням, якщо вона не пов'язана з їхнім життям, має
загальний характер або не адекватна рівню знань і вмінь (є занадто простою
чи складною).
Презентація результатів навчального проекту.
Презентація результатів навчального проекту.
Під час публічного представлення проекту його учасники ознайомлюють
присутніх із поставленими завданнями а саме - розповідають, що нового