якісно змінився рівень сприйняття учнями матеріалу - він набув особистісного сенсу, замість "вивчити", "запам'ятати" стало "обдумати", "застосувати".
Учень часто не має (!) власної думки.
Учень часто не має (!) власної думки.
Боїться висловлювати думку.
Школярі не вміють слухати інших, об'єктивно оцінювати їхню думку, рішення.
Учень не готовий у процесі обговорення змінювати свою думку, йти на компроміс.
Учням важко змінювати обстановку, методи роботи.
Труднощі в малих групах: лідери намагаються "тягнути" групу, а слабші учні відразу стають пасивними.
Часто трапляється висловлення відверто антисуспільних думок з метою завоювання "авторитету", привертання уваги.
При обговоренні замість аргументувати свою думку, учень вдається до демагогії: "Ви ж самі сказали, цінною є кожна думка, а я так думаю, і Ви мене не переконаєте!"
Групові
Групові
Робота в парах
Робота в трійках
Карусель
Робота в малих групах
Акваріум
Навчаючись - учусь
Мотивація діяльності – має на меті зацікавити учнів темою уроку. Використовуються навчальні проблемні ситуації, наочність, нескладні інтерактивні технології (“Мікрофон”, “Криголам” тощо).
Мотивація діяльності – має на меті зацікавити учнів темою уроку. Використовуються навчальні проблемні ситуації, наочність, нескладні інтерактивні технології (“Мікрофон”, “Криголам” тощо).
Визначення теми й очікуваних результатів – доцільно залучити до цієї діяльності учнів. Очікувані результати необхідно формулювати через відповідні дієслова: “Після уроку учні зможуть...”.
Надання необхідної інформації – це може бути міні–лекція, знайомство з текстом, випереджальні завдання. Можуть бути актуалізовані знання, які учні вже мають.
Інтерактивна вправа – основна частина уроку і за змістом, і за обсягом.
Підбиття підсумків і рефлексія результатів – під час цього етапу учні повинні усвідомити, чого вони навчилися на уроці, визначити своє ставлення до роботи й обговорюваної теми, порівняти своє сприйняття з думками та поглядами інших. Необхідно також порівняти реальні результати з очікуваними, зробити висновки, оцінювання.
1-й – іменник, що відбиває тему;
1-й – іменник, що відбиває тему;
2-й – два прикметники;
3-й – три дієслова;
4-й – фраза, що виражає особисте ставлення до теми (чотири слова);
5-й – одне слово – синонім до назви теми.
Прийом допомагає знаходити вірні рішення, вчить застосовувати набуті знання на практиці.
Прийом допомагає знаходити вірні рішення, вчить застосовувати набуті знання на практиці.
Доречно використовувати для збирання найбільшої кількості ідей, фактів.
Будь-які твердження приймаються і не підлягають критиці. Кожен висловлює власні ідеї. Метою є залучення до роботи всіх учасників.
Різновид роботи з підручником. Має на меті привчити учнів до осмисленого читання з аналізом.
Різновид роботи з підручником. Має на меті привчити учнів до осмисленого читання з аналізом.
Недостатня інформація, про це хотілося б довідатися більше (?).
Необхідно виготовити куб, на гранях якого записані назви основних розумових операцій:
Необхідно виготовити куб, на гранях якого записані назви основних розумових операцій:
опишіть це;
порівняйте це;
асоціюйте це;
проаналізуйте це;
знайдіть застосування цьому;
аргументи “за” й “проти”.
Прийом використовується на етапі актуалізації або рефлексії. На дошці записується головне слово теми, а навколо – всі слова й фрази, що асоціюються з темою, потім між ними встановлюються зв’язки, виділяються аспекти, щодо яких потрібна додаткова інформація.
Прийом використовується на етапі актуалізації або рефлексії. На дошці записується головне слово теми, а навколо – всі слова й фрази, що асоціюються з темою, потім між ними встановлюються зв’язки, виділяються аспекти, щодо яких потрібна додаткова інформація.
Що ви знаєте з цієї теми?
Що ви знаєте з цієї теми?
Який досвід ви здобули з ...?
Чого ви сьогодні навчилися?
Про що ви б хотіли дізнатися більше?
Які нові запитання у вас виникли з цієї теми?
Що сьогодні для вас було важким чи просто незрозумілим?
Як ви будете використовувати те, що вивчаєте?
Як ви почуваєтеся, усвідомлюючи, що ви щось уже знаєте чи що з вами подібне вже траплялося?