Вимоги до оснащення методичного кабінету щодо роботи з обдарованими дітьми.
Вимоги до оснащення методичного кабінету щодо роботи з обдарованими дітьми.
Напрямки роботи вихователя-методиста щодо розвитку дитячої обдарованості в умовах освітнього середовища ДНЗ.
Традиційні та інноваційні форми роботи з педагогічними кадрами.
Основні поняття теми: форми роботи, традиційні та інтерактивні форми роботи: круглий стіл, мозковий штурм, ділові ігри, тренінгові форми роботи
Методична робота в ДНЗ – це цілісна, основана на досягненнях науки, освітніх інноваціях, конкретному аналізі стану навчально-виховного процесу, система діагностичної, пошукової, аналітичної, інформаційної, організаційної діяльності та заходів, спрямованих на всебічне підвищення професійної майстерності кожного педагога, розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу ДНЗ в цілому та удосконалення якості навчально-виховного процесу
Методична робота в ДНЗ – це цілісна, основана на досягненнях науки, освітніх інноваціях, конкретному аналізі стану навчально-виховного процесу, система діагностичної, пошукової, аналітичної, інформаційної, організаційної діяльності та заходів, спрямованих на всебічне підвищення професійної майстерності кожного педагога, розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу ДНЗ в цілому та удосконалення якості навчально-виховного процесу
надання методичної допомоги вихователям щодо підвищення їх кваліфікації, професійної компетентності, підготовки та проведення освітнього процесу з обдарованими дітьми, роботи з батьками вихованців та особами, які їх замінюють із питань виявлення та розвитку дитячих обдарувань.
надання методичної допомоги вихователям щодо підвищення їх кваліфікації, професійної компетентності, підготовки та проведення освітнього процесу з обдарованими дітьми, роботи з батьками вихованців та особами, які їх замінюють із питань виявлення та розвитку дитячих обдарувань.
навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі щодо розвитку дитячих обдарувань;
поширення серед батьків психолого-педагогічних знань із питань створення умов для розвитку обдарованої дитини;
поширення серед батьків психолого-педагогічних знань із питань створення умов для розвитку обдарованої дитини;
сприяння самовдосконаленню педагогів, розвитку їх творчої ініціативи;
забезпечення методичної підтримки щодо реалізації педагогічних ініціатив та апробації методичних розробок із питань навчання та виховання обдарованих дітей.
інформативність та змістовність;
інформативність та змістовність;
доступність;
сучасність;
естетичність;
задоволення потреб педагогів у саморозвитку і професійному самовдосконаленні.
нормативно-правові документи:
нормативно-правові документи:
галузеві нормативно-правові та інструктивно-методичні документи, що регламентують діяльність із обдарованими дітьми;
зразки перспективного і календарного планування освітньої роботи з обдарованими дітьми за різними моделями, а також методичних розробок різних форм організації дитячої життєдіяльності (свят, розваг, походів за межі дитячого садка, ігор, дослідно-пошукової діяльності, навчально-пізнавальних занять та ін.);
методичні розробки консультацій для педагогів і батьків (педагогічного, методичного, психологічного, медичного, дефектологічного змісту тощо),
плани проведення семінарів, практикумів, тренінгів, круглих столів, ділових ігор та інших форм методичної роботи з педагогічними кадрами;
плани проведення семінарів, практикумів, тренінгів, круглих столів, ділових ігор та інших форм методичної роботи з педагогічними кадрами;
досвід роботи дошкільних навчальних закладів міста, країни (з анотаціями);
Базовий компонент дошкільної освіти, програми, навчальні, навчально-методичні, методичні посібники з питань навчання, виховання та розвитку обдарованих дітей;
довідкова й енциклопедична література (довідники, словники, енциклопедії);
добірка фахових періодичних видань (газети, журнали, альманахи, часописи тощо).
Белова Е. С. Одаренность малыша: раскрыть, понять, поддержать : пособие для воспитателей и родителей / Елена Сергеевна Белова. – 2-е изд. – М. : Моск. психол.-соц. ин-т ; Флинта, 2001. – 144 с.
Белова Е. С. Одаренность малыша: раскрыть, понять, поддержать : пособие для воспитателей и родителей / Елена Сергеевна Белова. – 2-е изд. – М. : Моск. психол.-соц. ин-т ; Флинта, 2001. – 144 с.
Доман Г. Дошкольное обучение ребенка / Гленн Доман. – М. : Аквариум, 1995. – 397 с.
Лейтес Н.С. Способности и одаренность в детские годы. – М.: Знание, 1984. – 80с.
Одаренные дети : пер. с англ. / под ред. Бурменской Г. В., Слуцкого В. М. ; предисл. В. М. Слуцкого – М. : Прогресс, 1991. – 380 с.
Савенков А. И. Путь к одаренности : исследовательское поведение дошкольников / Александр Ильич Савенков. – СПб. : Питер, 2004. – 272 с. : ил.
Юркевич В. С. Одаренный ребенок : иллюзия и реальность : кн. для учителей и родителей / Виктория Соломоновна Юркевич. – М. : Просвещение, 1996.– 136 с.
І. створення розвивального середовища;
І. створення розвивального середовища;
ІІ. створення умов для розвитку різних видів обдарувань дошкільників у різних сферах життєдіяльності;
ІІІ. створення програмно-методичного забезпечення в ДНЗ і готовність вихователів до роботи з розвитку дитячих обдарувань.
Прогностична модель розвитку обдарувань дітей дошкільного віку
Масові форми методичної роботи мають сприяти виробленню єдиної педагогічної позиції і підходів до створення умов для розвитку різних видів дитячих обдарувань. Для них характерна наявність постійного складу педагогів, плановість і періодичність у роботі.
Масові форми методичної роботи мають сприяти виробленню єдиної педагогічної позиції і підходів до створення умов для розвитку різних видів дитячих обдарувань. Для них характерна наявність постійного складу педагогів, плановість і періодичність у роботі.
Групові форми роботи об’єднують педагогів за інтересами, однією мікропроблемою чи окремим напрямом. Вони максимально враховують потреби, інтереси, компетентність і рівень фахової підготовки з проблеми навчання, виховання та розвитку обдарованих дітей.
Групові форми роботи об’єднують педагогів за інтересами, однією мікропроблемою чи окремим напрямом. Вони максимально враховують потреби, інтереси, компетентність і рівень фахової підготовки з проблеми навчання, виховання та розвитку обдарованих дітей.
Індивідуальні форми роботи спрямовані на методичне самовдосконалення і відіграють важливу роль у підвищенні культурно-професійного рівня вихователя.
Індивідуальні форми роботи спрямовані на методичне самовдосконалення і відіграють важливу роль у підвищенні культурно-професійного рівня вихователя.