Всього Ян Амос Коменський написав понад 250 творів, присвячених одній темі — освіті Homo sapiens



Дата конвертації24.12.2016
Розмір445 b.
#11600









Всього Ян Амос Коменський написав понад 250 творів, присвячених одній темі — освіті Homo sapiens.

  • Всього Ян Амос Коменський написав понад 250 творів, присвячених одній темі — освіті Homo sapiens.

  • «Загальна порада для виправлення справ людських»

  • «Світ чуттєвих речей в картинках»,

  • «Відкриті двері мов і всіх наук»,

  • «Пансофічна школа»

  • «Школа-гра».

  • та інщі

  • він був глибоко впевнений в тому, що загальна освіта, створення нової школи допоможуть виховувати людей в дусі гуманізму, солідарності, взаєморозуміння









Коменський першим з педагогів послідовно обґрунтував принцип природовідповідності у вихованні.

  • Коменський першим з педагогів послідовно обґрунтував принцип природовідповідності у вихованні.

  • Він розглядав людину як частину природи. Людина складається з усіх основних елементів природи, вона – світ у зменшеному вигляді, мікрокосмос.

  • Оскільки це так, то і розвивається людина за спільними з природою законами.

  • Отже, навчально-виховний процес повинен будуватися у відповідності з цими законами .

  • У своїх творах, він намагається визначити ці закони, шляхом проведення аналогій із закономірностями

















починати навчання треба якомога раніше,

  • починати навчання треба якомога раніше,

  • що навчальний матеріал повинен обов'язково відповідати вікові учнів і був переконаний у тому, що розум людини спроможний охопити все, що завгодно.

  • Тільки для цього потрібно дотримуватися в навчанні послідовного і поступового просування вперед, слідуючи безсмертним та універсальним дидактичним правилам:

  • «від близького до далекого»,

  • «від цілого до окремого»,

  • «від знайомого до незнайомого»

  • для того, щоб учні засвоювали систему знань, а не уривчасті відомості.



Неодмінною умовою засвоєння учнями матеріалу Коменський вважав наявність у них інтересу й уваги до навчання. Він пропонував всіма засобами порушувати в учнях спрагу знань і давав з цього питання ряд конкретних вказівок: необхідно роз'яснювати учням значення того, що вони вивчають, користь, яку їм принесуть їх знання, потрібно заохочувати дитячу допитливість, намагатися робити навчання легким, приємним для учнів.

  • Неодмінною умовою засвоєння учнями матеріалу Коменський вважав наявність у них інтересу й уваги до навчання. Він пропонував всіма засобами порушувати в учнях спрагу знань і давав з цього питання ряд конкретних вказівок: необхідно роз'яснювати учням значення того, що вони вивчають, користь, яку їм принесуть їх знання, потрібно заохочувати дитячу допитливість, намагатися робити навчання легким, приємним для учнів.



Найважливіші педагогічні ідеї Коменського, особливо його дидактичні погляди ґрунтуються

  • Найважливіші педагогічні ідеї Коменського, особливо його дидактичні погляди ґрунтуються

  • на засадах сенсуалізму.

  • Сенсуалізм (sensus – відчуття) – філософська течія, представники якої стверджують, що джерелом пізнання об’єктивного світу для людини служить передусім її чуттєвий досвід.



Виходячи з цього, він основою пізнання і навчання поставив чуттєвий досвід і теоретично обгрунтував і детально розкрив принцип наочності. Про наочності при навчанні говорили і до Коменського, наприклад педагоги гуманісти епохи Відродження, але саме він перший почав розуміти наочність не тільки-як зорове сприйняття речей і явищ, а й як сприйняття їх із залученням всіх органів почуттів.

  • Виходячи з цього, він основою пізнання і навчання поставив чуттєвий досвід і теоретично обгрунтував і детально розкрив принцип наочності. Про наочності при навчанні говорили і до Коменського, наприклад педагоги гуманісти епохи Відродження, але саме він перший почав розуміти наочність не тільки-як зорове сприйняття речей і явищ, а й як сприйняття їх із залученням всіх органів почуттів.



все, що тільки можна, надавати для сприйняття почуттів, а саме:

  • все, що тільки можна, надавати для сприйняття почуттів, а саме:

  • видиме - для сприйняття зором;

  • чутне - слухом;

  • запахи - нюхом;

  • підлягає смаку - смаком;

  • доступне дотику - шляхом дотику.







слід здійснювати шляхом безпосереднього ознайомлення дітей з предметами.

  • слід здійснювати шляхом безпосереднього ознайомлення дітей з предметами.

  • Потрібно, писав Коменський, щоб люди

  • "черпали свою мудрість не з книг, але з споглядання землі і неба, дуба і бука",

  • у тому випадку, якщо це чому-небудь неможливо, слід звертатися до картинок, що зображує предмети, або до їх моделей



Заняття повинні бути побудовані таким чином, щоб "попереднє прокладало шлях до подальшого", тобто новий матеріал повинен бути піднесений лише після того, як засвоєно попередній, а вивчення нового має в свою чергу сприяти закріпленню попереднього.

  • Заняття повинні бути побудовані таким чином, щоб "попереднє прокладало шлях до подальшого", тобто новий матеріал повинен бути піднесений лише після того, як засвоєно попередній, а вивчення нового має в свою чергу сприяти закріпленню попереднього.







Така підготовка має три ступені

  • Така підготовка має три ступені

  • (триєдине завдання виховання):

  • - оволодіння мудрістю (все знати про себе i речі навколишнього світу) – цьому сприяє розумове виховання, освіта;

  •  

  • оволодіння доброчесністю (зовнішня i внутрішня вихованість) – досягається через моральне виховання;

  •  

  • оволодіння благочестям (внутрішнє богошанування, зв’язок з Богом) – здійснюється шляхом релігійного виховання.



  • моральному вихованню та шкільній дисципліні,

  • був переконаний, що освіта людини повинна сприяти підвищенню її моральності,

  • формуванню мудрості, помірності, мужності й справедливості — головних моральних якостей гуманної людини.

  • “Людина робиться людиною лише

  • завдяки вихованню”.



що необхідно з дитинства виробляти позитивні етичні риси (справедливість, поміркованість, мужність; під останньою він розумів також наполегливість у праці).

  • що необхідно з дитинства виробляти позитивні етичні риси (справедливість, поміркованість, мужність; під останньою він розумів також наполегливість у праці).

  • Важливу роль в етичному вихованні вчитель відводив прикладу дорослих, систематичному привчанню дітей до корисної діяльності і до виконання правил поведінки.



навчального року з поділом його на чверті та канікули,

  • навчального року з поділом його на чверті та канікули,

  • запровадив перевідні іспити в кінці року,

  • різні види контролю й перевірки успішності учнів,

  • розмірковував про організацію навчального дня в школі.

  • запровадив класно-урочну систему навчання;

  • вимагав починати навчання в школах щороку в один день і час;

  • старанно розподіляти навчальний матеріал за роками навчання,

  • одночасно вчити певну кількість учнів (клас) і переводити їх з одного класу до іншого.

  • Класно-урочна система навчання утвердилася в школах усього світу.









Каталог: doc -> files -> news
news -> Мої знахідки
news -> Презентація підготовлена Кременчуцькою С. В., учителем історії Кремінської зош
news -> Повідомлення про життя, побут, звичаї українців. Напиши міні твір за однією з тем : "Закони Запорозької Січі", "Чи виправдана зрада коханням ?", "Тарас Бульба національний герой"
news -> Югославія. Нові південнослов’янські держави Комуністи при владі. Й. Тіто. Конфлікт з СРСР
news -> Презентацію підготувала вчитель музики Прилуцької спеціальної зош-інтернату І-ІІ ступенів чубук інна григорівна
news -> Побеждай ярость любовью, отвечай добром на зло
news -> Урок № Клас Дата Вчитель
news -> Чи можна відродити річку Нирку?


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка