Які особливості має клієнт-серверна мережа?



Дата конвертації11.06.2016
Розмір445 b.
#6793







Які особливості має клієнт-серверна мережа?

  • Які особливості має клієнт-серверна мережа?

  • Що становить основу служби електронної пошти?

  • З яких частин складається електронне повідомлення?

  • Що таке веб - пошта?





адреса одержувача вказана неправильно (служба електронної пошти поверне лист відправнику);

  • адреса одержувача вказана неправильно (служба електронної пошти поверне лист відправнику);

  • обсяг листа перевищує встановлене на пошто- вому сервері значення об’єму вхідного листа;

  • поштовий сервер одержувача не працює або сприймає лист як небажану пошту.







Завжди зазначайте тему листа.

  • Завжди зазначайте тему листа.

  • Тема має відображати зміст повідомлення.

  • У тексті листа дотримуйтеся зазначеної теми.

  • Викладайте думки чітко, лаконічно.

  • Не надсилайте листів з надто великими

  • вкладеннями. У відповіді наводьте уривки з листа, на який

  • відповідаєте, а не весь лист.

  • Використовуйте підпис. Зазначайте своє ім’я та

  • адресу електронної пошти (якщо це ділове листування, додавайте ще й контактний телефон).

  • Будьте ввічливими.





Електронна пошта (Electronic mail, скорочено E-mail)

  • Електронна пошта (Electronic mail, скорочено E-mail)

  • - це засіб відправки і одержання повідомлень за допомогою комп'ютерної мережі.



Під поштовим сервером розуміють:

  • Під поштовим сервером розуміють:

    • програми, що організовують роботу електронної пошти;
    • комп'ютер, який містить програми, що організовують роботу електронної пошти та поштові скриньки абонентів.


Для клієнтів поштового сервера існує два режими доступу до електронних скриньок, що знаходяться на ньому:

  • Для клієнтів поштового сервера існує два режими доступу до електронних скриньок, що знаходяться на ньому:

  • - доступ для зчитування повідомлення із скриньки – для власника скриньки;

  • - доступ для внесення повідомлення у скриньку – для всіх користувачів Інтернет.



Щоб мати доступ до отриманих повідомлень власної скриньки, клієнт повинен скористатися протоколом вхідних повідомлень POP3 (Post Office Protocol - Поштовий Офісний Протокол).

  • Щоб мати доступ до отриманих повідомлень власної скриньки, клієнт повинен скористатися протоколом вхідних повідомлень POP3 (Post Office Protocol - Поштовий Офісний Протокол).

  • Протокол POP3 є програмою, яка забезпечує цей доступ.





Щоб отримати доступ до власної скриньки, необхідно протоколу вхідних повідомлень (POP3 або IMAP) вказати її ім'я (логін) та пароль доступу.

  • Щоб отримати доступ до власної скриньки, необхідно протоколу вхідних повідомлень (POP3 або IMAP) вказати її ім'я (логін) та пароль доступу.



Протокол вхідних повідомлень знаходиться на поштовому сервері (комп'ютері).

  • Протокол вхідних повідомлень знаходиться на поштовому сервері (комп'ютері).

  • Тому для доступу до нього слід крім ім'я протоколу вказати доменне ім'я сервера, на якому він знаходиться.

  • Наприклад, pop.ukr.net є повним ім'ям протоколу доступу до зчитування пошти на домені ukr.net

  • Ім'я протоколу доступу до вхідної пошти використовують при створенні облікових записів поштових програм таких як Outlook Express.



Для відправлення створеного повідомлення до поштової скриньки іншого клієнта на поштовому сервері використовують протокол (програму) SMTP (Simple Mail Transfer Protocol - Простий Протокол Пересилання Пошти).

  • Для відправлення створеного повідомлення до поштової скриньки іншого клієнта на поштовому сервері використовують протокол (програму) SMTP (Simple Mail Transfer Protocol - Простий Протокол Пересилання Пошти).

  • Цей протокол вимагає вказати повне ім'я поштової скриньки отримувача – його електронної адреси (див. далі).

  • Повне ім'я сервера відправлення повідомлень, як правило, також складається із імені протоколу та імені домену, наприклад, smtp.ukr.net

  • Ім'я протоколу вихідної пошти використовують при створенні облікових записів поштових програм таких як Outlook Express.



Для відправки електронного повідомлення протоколу SMTP потрібно вказати адресу електронної пошти (e-mail) одержувача.

  • Для відправки електронного повідомлення протоколу SMTP потрібно вказати адресу електронної пошти (e-mail) одержувача.

  • Електронна адреса має таку структуру:

  • назва поштової скриньки @ адреса поштового сервера

  • Наприклад,

  • testov-test@ukr.net

  • Перша частина адреси testov-test є ім'я (логін) користувача, під яким він відомий своєму поштовому серверу. Друга частина ukr.net є адреса поштового сервера, який містить і опрацьовує електронну пошту одержувача.



Користувач доступними засобами створює повідомлення на власному комп'ютері.

  • Користувач доступними засобами створює повідомлення на власному комп'ютері.

  • Створене повідомлення за допомогою протоколу SMTP відправляється до поштової скриньки відправника.

  • Із поштової скриньки відправника протоколом SMTP повідомлення відправляється до поштової скриньки адресата за вказаною адресою.

  • Адресат у зручний час за допомогою доступних поштових засобів, що використовують протокол POP3 або IMAP, зчитує отримане повідомлення на комп'ютер, за яким працює і ознайомлюється із ним.



Для використання послуги Internet "електронна пошта" існує велика кількість різноманітних поштових програм.

  • Для використання послуги Internet "електронна пошта" існує велика кількість різноманітних поштових програм.

  • Наприклад, програма Microsoft Outlook Express, яка входить до складу операційної системи Windows як стандартна.

  • Поштові програми доцільно використовувати при значних обсягах поштових повідомлень.

  • Якщо ви листуєтеся нечасто, то достатньо скористатися Web-сторінками поштових серверів, де можна створити власну поштову скриньку та використовувати її для листування. Саме цей варіант листування і розглядатиметься далі.



Якщо ви вирішили створити власну поштову скриньку, то спочатку слід вибрати поштовий сервер.

  • Якщо ви вирішили створити власну поштову скриньку, то спочатку слід вибрати поштовий сервер.

  • Розрізняють платні та безплатні поштові сервери.

  • Як правило, обсяг послуг безплатного поштового сервера не відрізняється від обсягу послуг платного.

  • Тому рекомендується скористатися першим.

  • Серед найпопулярніших безплатних поштових серверів з кириличною мовою розрізняють mail.ru, rambler.ru, ukr.net та ряд інших.

  • Щоб зайти на сервер, слід у браузері у рядку адреси ввести його URL-адресу. Наприклад, http://ukr.net (натисніть на цьому гіперпосиланні).



Після вибору поштового серверу, наприклад, ukr.net створимо поштову скриньку.

  • Після вибору поштового серверу, наприклад, ukr.net створимо поштову скриньку.

  • Для цього скористаємося гіперпосиланням «Получить новый ящик»



Перед наданням поштової скриньки власники поштового серверу пропонують майбутньому абоненту угоду про його використання.

  • Перед наданням поштової скриньки власники поштового серверу пропонують майбутньому абоненту угоду про його використання.

  • Якщо абонент з нею погоджується, то він повинен натиснути кнопку «Я принимаю условия соглашения»



Якщо абонент прийняв угоду і натиснув відповідну кнопку, то перед ним відкриється вікно реєстрації.

  • Якщо абонент прийняв угоду і натиснув відповідну кнопку, то перед ним відкриється вікно реєстрації.

  • Воно містить 14 полів, які абоненту слід заповнити.



Логіном називається ім'я поштової скриньки, що міститься на сервері.

  • Логіном називається ім'я поштової скриньки, що міститься на сервері.

  • У кожного абонента на конкретному сервері повинен бути власний унікальний логін.

  • Як правило, бажаний логін вже кимсь зайнятий. Тому при створенні скриньки виникає потреба підбирати різні варіанти.

  • На деяких серверах для цього існує спеціальна кнопка, що викликає процедуру перевірки доступності введеного логіну на сервері. На інших перевірка виконується після підтвердження даних реєстрації.

  • На більшості серверів для запису логіну допускаються латинські букви, арабські цифри та знаки “дефіс” і “підкреслено”. При цьому розмір букви значення не має.



Пароль – це група допустимих на сервері символів, введення яких у відповідне поле надає доступ до вмісту поштової скриньки, заданої логіном.

  • Пароль – це група допустимих на сервері символів, введення яких у відповідне поле надає доступ до вмісту поштової скриньки, заданої логіном.

  • Тобто для роботи із вмістом скриньки необхідно вказати логін і пароль.

  • Зрозуміло, що пароль повинен знати виключно власник скриньки, тому при його введенні в полі паролю замість символів висвічуються тільки жирні точки.

  • З метою контролю правильності пароль вводиться в одному полі, а потім дублюється в іншому.

  • Перед створенням паролю прочитайте записане поруч зауваження та майте його на увазі.



Людині властиво забувати інформацію. Тим паче, якщо ця інформація - звичайний набір символів, що не має ніякого змісту. Тому для підстрахування в реєстраційній анкеті є поля «Секретный вопрос» та «Введите правильный ответ».

  • Людині властиво забувати інформацію. Тим паче, якщо ця інформація - звичайний набір символів, що не має ніякого змісту. Тому для підстрахування в реєстраційній анкеті є поля «Секретный вопрос» та «Введите правильный ответ».

  • Праворуч від них є пояснення та рекомендації, з якими слід ознайомитися та виконати.



Будь-який користувач може мати декілька поштових скриньок.

  • Будь-який користувач може мати декілька поштових скриньок.

  • Наприклад, одна поштова скринька використовується ним для ділового листування, друга – для особистого…

  • Якщо у вас є друга поштова скринька, то ви можете вказати її у відповідному полі бланку реєстрації. У цьому випадку саме до неї буде надіслане повідомлення із інформацією, що надасть вам доступ до вашої скриньки у разі забутого пароля після відповіді на секретне запитання.



При реєстрації абонент також повинен ввести деякі особисті анкетні дані. Це – ім'я, прізвище, стать, вік, країна, регіон та місто проживання.

  • При реєстрації абонент також повинен ввести деякі особисті анкетні дані. Це – ім'я, прізвище, стать, вік, країна, регіон та місто проживання.

  • Ім'я та прізвище будуть використані при зверненні до абонента, а також як позначка відправника поштового повідомлення.



Останнє поле реєстраційного бланку використовується для захисту від автореєстрації.

  • Останнє поле реєстраційного бланку використовується для захисту від автореєстрації.

  • Над цим полем ви побачите рядок символів у графічному зображенні. Його слід ввести у поле під ним. А після цього натиснути кнопку Зарегистрировать



На малюнку наведено кінцевий вигляд бланку реєстрації.

  • На малюнку наведено кінцевий вигляд бланку реєстрації.

  • Саме ця інформація після натискання на клавішу «Зарегистрировать» буде занесена до бази даних абонентів поштового сервера.



Щоб увійти до власної поштової скриньки, слід спочатку відкрити головну Web-сторінку поштового серверу, на якій вона знаходиться. Для нашого прикладу це http://ukr.net

  • Щоб увійти до власної поштової скриньки, слід спочатку відкрити головну Web-сторінку поштового серверу, на якій вона знаходиться. Для нашого прикладу це http://ukr.net

  • Далі в полі “Логін” ввести логін вашої поштової адреси. У нашому прикладі – testov-test, а у полі “Пароль” ввести ваш пароль, потім натиснути кнопку «Войти»



Якщо ви уважно розглянете наведене вікно, то крім вітання побачите на ньому багато гіпертекстових елементів, об'єднаних у групи. Рекомендується почати із групи “Язык интерфейса”. Вибрати в ній Українську мову. Після чого інформація у вікні відображатиметься українською мовою, як показано на малюнку.

  • Якщо ви уважно розглянете наведене вікно, то крім вітання побачите на ньому багато гіпертекстових елементів, об'єднаних у групи. Рекомендується почати із групи “Язык интерфейса”. Вибрати в ній Українську мову. Після чого інформація у вікні відображатиметься українською мовою, як показано на малюнку.



Головне меню сторінки знаходиться в її верхній частині і складається із гіперпосилань “Листи”, “Контакти”, “Налаштуван

  • Головне меню сторінки знаходиться в її верхній частині і складається із гіперпосилань “Листи”, “Контакти”, “Налаштуван

  • ня”, “Допомога”, “Вихід”.

  • Сторінка, яку ви бачите на малюнку викликається гіперпосиланням “Листи”



Продовжимо знайомство зі сторінкою “Листи”.

  • Продовжимо знайомство зі сторінкою “Листи”.

  • Ліворуч знаходиться група гіперпосилань для управління. Вона містить елементи “Написати листа”, “Перевірити пошту”, “Управління папками”, “Написати розробникам”, “Всі відправники”, “Всі отримувачі”, а також гіперпосилання для переходу на сторінки, що містять вхідні повідомлення, чернетки та повідомлення, відправлені абонентом.

  • Назви цих посилань говорять самі за себе.



Якщо ви увійшли до тільки що створеної скриньки, то відразу виникає бажання перевірити її роботу – відправити комусь повідомлення, або отримати листа.

  • Якщо ви увійшли до тільки що створеної скриньки, то відразу виникає бажання перевірити її роботу – відправити комусь повідомлення, або отримати листа.

  • Цим “хтось” можете бути ви самі. Тобто ви можете написати та відправити листа у власну скриньку. Для цього натиснемо гіперпосилання “Написати листа”



Текст листа записується і форматується у великому білому прямокутному полі.

  • Текст листа записується і форматується у великому білому прямокутному полі.

  • У полі “Кому” записуємо адресу отримувача. У даному випадку - свою. У полі “Тема” вказуємо тему, що відповідає змісту листа. В кінці натискаємо кнопку “Відправити”.



При роботі з поштою вам доведеться час від часу входити до власної скриньки та переглядати її вміст.

  • При роботі з поштою вам доведеться час від часу входити до власної скриньки та переглядати її вміст.

  • Для цього існує гіперпосилання “Перевірити пошту”.

  • Після перевірки, ви побачите нижче цього посилання дані про вміст вашої скриньки. У вас одне не прочитане повідомлення. Про це говорять числа 1/1. Друга одиниця вказує на загальну кількість вхідних повідомлень, а перша – на кількість непереглянутих.

  • Також у вас одне відправлене повідомлення – це те що ви відправили.

  • У вас є можливість переглянути будь-яке із них. Для цього необхідно натиснути на відповідному посиланні, наприклад “Вхідні”



Якщо ви натиснули на посиланні “Вхідні”, то перед вами розгорнеться сторінка із списком вхідних повідомлень. Поки що у вас одне повідомлення.

  • Якщо ви натиснули на посиланні “Вхідні”, то перед вами розгорнеться сторінка із списком вхідних повідомлень. Поки що у вас одне повідомлення.

  • Щоб переглянути його, натисніть на ньому

  • (В даному прикладі це фраза “Тест Тестов (…)”)



Ви натиснули назву повідомлення і перейшли до сторінки змісту повідомлення. На ній видно, від кого отримане це повідомлення, кому призначене, дату та час відправлення, тему і сам текст.

  • Ви натиснули назву повідомлення і перейшли до сторінки змісту повідомлення. На ній видно, від кого отримане це повідомлення, кому призначене, дату та час відправлення, тему і сам текст.

  • До речі, текст може містити смайлики – невеличкі графічні зображення, що передають емоції.



Щоб відповісти на цей лист, слід натиснути посилання “Відповісти”

  • Щоб відповісти на цей лист, слід натиснути посилання “Відповісти”



Після відкриття сторінки відповіді на повідомлення автоматично додається адреса одержувача, тема, та у полі тексту – текст, що містить лист, на який готується відповідь.

  • Після відкриття сторінки відповіді на повідомлення автоматично додається адреса одержувача, тема, та у полі тексту – текст, що містить лист, на який готується відповідь.

  • Нижче цього тексту ви набираєте відповідне повідомлення та натискаєте кнопку “Відправити”.



Які небезпеки несе у собі спам:

  • Які небезпеки несе у собі спам:

  • марнування робочого часу на ознайомлення з нав’язливою рекламою;

  • спам - розсилки створюють величезне

  • навантаження на мережеві ресурси;

  • такі листи можуть містити віруси та розповсю-жувати шкідливі програми;

  • серед спаму можуть бути листи, надіслані задля здійснення шахрайських дій.



Не повідомляйте свою адресу електронної пошти на сумнівних сайтах, форумах і кон- ференціях.

  • Не повідомляйте свою адресу електронної пошти на сумнівних сайтах, форумах і кон- ференціях.

  • Застосовуйте фільтрацію спаму, яку можуть здійснювати як поштові клієнти, так і спеціалі- зовані програми.

  • Якщо спам потрапив до вас, у жодному разі не відповідайте на ці повідомлення і не клацайте зазначені в них посилання.



Якщо ви відправили повідомлення-відповідь, то воно знову надійде до вашої скриньки. А це означає, що роботу скриньки ви перевірили і тепер можете листуватися із своїми друзями або партнерами.

  • Якщо ви відправили повідомлення-відповідь, то воно знову надійде до вашої скриньки. А це означає, що роботу скриньки ви перевірили і тепер можете листуватися із своїми друзями або партнерами.

  • Але є одне важливе застереження: дотримуйтеся тих правил листування, які ви читали під час реєстрації поштової скриньки, а також не відкривайте повідомлень, отриманих з незнайомої вам адреси та повідомлень без вказаної теми, навіть якщо вони від товариша. Дуже можливо, що вони містять комп'ютерні віруси, які зададуть вашому комп'ютеру великої шкоди.

  • Існують віруси-хробаки, які самі створюють повідомлення, заражають його і відправляють на всі адреси адресної книги абонента. А сам абонент про це навіть не здогадується.





Виконавши цю практичну роботу, ви навчитеся користуватись електронною поштою за допо- могою веб-інтерфейсу безкоштовної поштової служби Gmail.

  • Виконавши цю практичну роботу, ви навчитеся користуватись електронною поштою за допо- могою веб-інтерфейсу безкоштовної поштової служби Gmail.

  • Зареєструєте власну поштову скриньку, прочи- таєте надіслані вам електронні повідомлення, відповісте на листи, що надійшли від одно- класників.

  • (Порядок виконання практичної роботи описано у практикумі.)





Опишіть процес обміну повідомленнями елек- тронної пошти між двома користувачами.

  • Опишіть процес обміну повідомленнями елек- тронної пошти між двома користувачами.

  • Які протоколи застосовує служба електронної пошти? У чому принципова різниця між прото- колами POP3 і IMAP?

  • Яких правил слід дотримуватися під час елек- тронного листування?

  • Чи можна вважати «листи щастя» спамом?

  • Перелічіть усі відомі вам смайлики.

  • Як працює антиспамове програмне забезпечення?



Протокол SMTP використовується для надсилання електронних листів на поштовий сервер.

  • Протокол SMTP використовується для надсилання електронних листів на поштовий сервер.

  • Протоколи POP3 або IMAP — для отримання пові- домлень з поштової скриньки.

  • Лист не буде доставлено, якщо

    • адреса одержувача вказана неправильно,
    • його обсяг перевищує задане на поштовому сервері значення об’єму для вхідних листів,
    • поштовий сервер одержувача не працює або сприймає лист як небажану пошту.
  • Учасники електронного листування мають дотри- муватися правила етикету.



Для обміну повідомленнями в електронній пошті використовують смайлики — набори символів, які передають емоційний стан відправника.

  • Для обміну повідомленнями в електронній пошті використовують смайлики — набори символів, які передають емоційний стан відправника.

  • Листи з небажаною інформацією рекламного ха- рактеру, називають спамом, а тих, хто займається їх розсиланням, — спамерами.

  • Щоб уберегтися від спаму, слід дотримуватися таких правил:

    • не повідомляти своєї електронної адреси на сумнівних сайтах, форумах і конференціях;
    • застосовувати засоби фільтрації спаму;
    • ніколи не відповідати на повідомлення від неві- домих людей та не клацати зазначені в них по- силання.


Підготувати відповіді на питання для роздумів та виконати завдання для дослі джень з підручника

  • Підготувати відповіді на питання для роздумів та виконати завдання для дослі джень з підручника

  • Виконати завдання 2, 4, 8 з робочого зошита.

  • Розв’язати кросворд та ребуси.









Каталог: attachments
attachments -> Робота з епіграфом
attachments -> Водичка, водяний, підводний водичка, водяний, підводний
attachments -> Поглибити і узагальнити знання учнів про додаток; формувати вміння ставити запитання до другорядних членів речення, визначати способи вираження додатку
attachments -> Поглибити знання учнів про другорядні члени речення; формувати навички розпізнавання їх у реченні, дати поняття про поширені і непоширені речення
attachments -> Рід невідмінюваних іменників визначається так
attachments -> 1. Дано одне речення. Скласти програму, яка визначає з якої букви починається друге слово в реченні
attachments -> 1. Роль козацтва в захисті південних кордонів українських земель
attachments -> Урок до нас прийшов за розкладом сьогодні


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка