“У вихованні немає головного і другорядного, як немає головної пелюстки серед багатьох пелюсток, що творять красу квітки. У вихованні все головне: і урок, і розвиток різнобічних інтересів дітей поза уроком, і взаємовідносини вихованців у колективі” В. Сухомлинський
Методи виховання-це інструмент впливу педагога на особистість вихованця, інструмент дотику до особистості. А.Макаренко
І. Методи формування свідомості особистості(поглядів, переконань ідеалів): лекції, доповіді, бесіди, диспути, дискусії, екскурсії, метод прикладу, метод проектів;
ІІ. Методи організації діяльності формування досвіду суспільної поведінки: громадська думка, громадське доручення, створення виховних ситуацій, педагогічна вимога(прямого, паралельного, опосередкованого впливу)