Захист прав споживачів Організації, що захищають споживачів



Дата конвертації11.06.2016
Розмір444 b.
#6768


Захист прав споживачів




Споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на:

  • захист своїх прав державою;

  • належну якість продукції та обслуговування;

  • безпеку продукції;

  • необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця,продавця);

  • відшкодування шкоди (збитків), завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров’я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством;

  • звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав;

  • об’єднання в громадські організації споживачів.







Захист прав споживачів в Україні

  • Україна перша серед республік колишнього Союзу прийняла Закон «Про захист прав споживачів»;

  • було створено Державну інспекцію зі захисту прав споживачів, яка в 1992 набула статусу Державного комітету України у справах захисту прав споживачів;

  • в 2008 році була створена Державна житлово-комунальна інспекція, яка здійснює захист прав споживачів житлово-комунальних послуг;

  • крім цих інспекцій захист прав споживачів здійснює Антимонопольний комітет України.



Громадські об'єднання у галузі захисту споживачів

  • Ще до утворення на державному рівні відповідних структур у великих

  • містах України почали створюватися недержавні громадські

  • організації.

  • У 1989 була зареєстрована громадська організація «Українська асоціація споживачів», яка взяла на себе відповідальність працювати за міжнародними правовими нормами.

  • У 2003 році зареєстрована громадська організація "Експерт", основною метою діяльності якої є виявлення на ринку неякісних, небезпечних для споживання продуктів харчування та інформування про це споживачів.



Державний комітет України у справах захисту прав споживачів (Держспоживзахист України) є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує проведення у життя державної політики щодо захисту прав споживачів на всій території України

  • Держспоживзахист виконує такі завдання:

  • захист споживачів від порушень рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами законодавства України про рекламу;

  • захист інтересів і прав громадян як споживачів у разі придбання, замовлення або використання ними товарів (робіт, послуг) для власних побутових потреб;

  • здійснення міжнародного співробітництва у сфері захисту прав споживачів;

  • здійснення державного контролю за дотриманням законодавства України про захист прав споживачів.



Основні завдання державної житлово- комунальної інспекції:

  • бере участь у реалізації державної політики у сфері житлово-комунального господарства;

  • здійснює в межах своїх повноважень державний контроль (нагляд) за дотриманням законодавства, стандартів, норм порядків і у сфері житлово-комунального господарства;

  • захищає права споживачів житлово-комунальних послуг.





Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка