Закон про самоврядування гміни 1993 Пілотна програма найбільші польські міста приймають у вигляді урядової угоди ширші повноваження щодо державного управління 1994 закон про державні замовлення



Дата конвертації17.06.2016
Розмір460 b.
ТипЗакон


Презентація

  • Адміністративна реформа в Польщі

  • листопад, 2000 рік


Скорочений календар реформи адміністративної системи в Польщі

  • 1990 – Закон про самоврядування гміни

  • 1993 – Пілотна програма – найбільші польські міста приймають у вигляді урядової угоди ширші повноваження щодо державного управління

  • 1994 – закон про державні замовлення

  • 1995 – місцевий закон – 46 найбільших міст приймають на підставі закону ширші державні послуги, що перевищують повноваження гміни



Скорочений календар реформи адміністративної системи в Польщі

  • 1996 – реформа “центру” уряду

  • 1997 – закон про державне управління, що впроваджує нові засади організації уряду та центральної адміністрації (зміни внесені в 1999 році)

  • 1997 – закон про державну службу, згідно з яким державна служба стає аполітичною (зміни внесено 1998 року)

  • 1998 – закони, за якими починається другий етап реформи державнго управління

  • 2000 – Закон про Головне Управління Державної Адміністрації



Організація місцевих адміністрацій у Польщі в 1998 році

  • Принцип територіального поділу на:

  • гміни (2 489)

  • воєводства (49)

  • Середньою ланкою є:

  • Район загальної адміністрації (268)

  • Загальна адміністрація охоплювала:

  • Місцеві управління

  • Районні управління

  • Управління воєводств



Організація місцевих адміністрацій в Польщі в 1998 році

  • Територіальне самоврядування існувало тільки в гмінах. Всі інші державні адміністративні структури мали характер урядових

  • Тільки 4 спеціальні адміністрації були підпорядковані загальній владі воєводства

  • Решта місцевих адміністрацій підпорядковувалися безпосередньо міністрам або центральному уряду, 24 спеціальні адміністрації мають рівень, вищий за рівень воєводств

  • 13 – на рівні воєводств

  • 9 – на районному рівні



Недоліки державної адміністрації Польщі в 1998 році

  • Хаотичність та конфліктність поділу завдань та компетенцій між урядовою адміністрацією та органами територіального самоврядування, а також між різними рівнями влади (центр – воєводство – район – гміна) – нечітке розмежування відповідальностей;

  • Брак впливу громадян на владну політику та брак контролю з боку громадян за діяльністю державної адміністрації між містом та центром;

  • Високий ступінь централізації бюджетної системи, витрати гмін складають 15% від усіх державних витрат, або приблизно 6% ВНП;

  • Фінансування з бюджету державної адміністрації усієї бюджетної сфери;

  • Велика мережа структур урядової адміністрації, які іноді суперечать головним засадам територіального поділу, що призводить до браку координації дії різних урядових агентів.



Цілі адміністративної реформи 1998-1999 років

  • Основні цілі реформи:

      • Збільшення ефективності діяльності урядів державної адміністрації, виконання державних послуг, а також право управління бюджетними коштами на локальному та регіональному рівнях;
      • Утворення інституцій громадянського суспільства (територіальне самоврядування) у локальному та регіональному вимірах.


Цілі адміністративної реформи 1998-1999 років Основні напрямки змін:

      • Зміна територіального устрою, а саме:
      • впровадження нового, триступневого територіального поділу;
      • впровадження територіального самоврядування на рівні повіту та воєдства;
      • об’єднання під владою Голови воєводства (Голови урядової адміністрації воєводства) та старости (Голови урядової адміністрації повіту) більшості спеціальних адміністрацій


Цілі адміністративної реформи 1998-1999 років

      • Децентралізація та деконцентрація завдань державної адміністрації, а саме:
      • Новий розподіл повноважень між урядовою адміністрацією та адміністрацією самоврядування, також між окремими одиницями загального територіального поділу;
      • Зміна організації місцевої адміністрації;
      • Зміна системи державного фінансування – збільшення долі територіального самоврядування у державних витратах.


Організація територіальної адміністрації після реформи

  • Адміністрація самоврядування:

      • 2489 урядів гмін
      • 308 повітів, а також 65 місцевих урядів на рівні повіту
      • 16 маршальських урядів
  • Урядова адміністрація – загальна

  • 16 урядів воєводств (загалом 33 делегати урядів)



Організація територіальної адміністрації після реформи

  • Спеціальна адміністрація

  • Колективні служби, інспекції та охорона:

  • Повітів (5)

  • Воєводств (14)

  • Одноосібні (неколективні) (20)



Принципи розподілу повноважень



Принципи розподілу повноважень

  • Критерії адміністративного поділу:

      • адміністрація управлінська
      • адміністрація постановча
      • адміністрація нормотворча
      • невладний принцип адміністративного поділу


Впровадження реформи державного управління

  • Законотворча фаза

  • робота Координаційного Уряду, розпочата в грудні 1997 року

  • виконавчим апаратом Уповноваженого був Департамент реформування устрою Секретаріату Прем’єр-Міністра

  • при офісі Прем’єр-Міністра створено Раду з питань реформування устрою, в склад якої увійшли представники академічного середовища, неурядових організацій, а також спілок самоврядування

  • Уповноважений організував робочі групи, які займалися справами, що стосувалися законодавства.



Впровадження реформи державного управління



Впровадження реформи державного управління

  • Виконавчим апаратом секретаріату був Відділ Впровадження та Моніторингу реформи державного управління

  • Групи з питань реформування державної адміністрації залишилися у всіх воєводствах

  • У воєводствах призначено 16 уповноважених з реформування устрою



Впровадження реформи державного управління – розподіл завдань

  • Канцелярія Голови Ради Міністрів

  • Координація законодавчої роботи:

  • Закони про устрій

  • Закони про повноваження

  • Інформативна діяльність



Впровадження реформи державного управління – розподіл завдань

  • Міністерство Внутрішніх Справ

  • та Адміністрації

  • Координація впровадження законів

  • Впровадження реформ в масштабі країни

  • Координація роботи робочих груп у справах адміністративної реформи у воєводствах

  • Моніторинг процесу впровадження реформ



Впровадження реформи державного управління – розподіл завдань

  • Міністерство Фінансів

      • Координація виконання законів про доходи територіальних одиниць самоврядування
      • Підготовка перших бюджетів територіальних одиниць самоврядування
  • Уповноважені Уряди воєводств

      • Безпосередня робота передачі новим одиницям та урядам:
      • інституцій
      • майна
      • працівників


Труднощі, пов’язані з впровадженням реформ державного управління

  • Характер реформи

  • Рівнозначне впровадження чотирьох основних реформ:

  • Державної адміністрації

  • Охорони здоров’я

  • Освіти

  • Пенсійної системи

  • Складний характер реформи державної адміністрації: три основні зміни в територіальній системі:

  • Новий трирівневий територіальний поділ

  • Самоврядування на рівнях повіту та воєводства

  • Об’єднання спеціальних адміністрацій



Труднощі, пов’язані з впровадженням реформ державного управління

  • Політичний контекст:

      • Відсутність згоди між партіями в Парламенті
      • Зміни в трактуванні роботи парламенту – іноді призводили до виникненя невідповідностей
  • Супротив в адміністрації

  • Основний супротив полягав в тому, що в деяких галузевих міністерствах та центральних урядах не погоджувалися віддавати повноваження, організаційні одиниці та майно органам самоврядування



Труднощі, пов’язані з впровадженням реформ державного управління

  • Труднощі при впровадженні

  • Нерівномірна інституційна структура, в масштабі країни, що означає нерівномірні засоби державного управління – відсутність можливості однакового оснащення нових органів та урядів

  • Брак достатньої інформації про державний сектор



Реформування польської системи управління та інтеграція Польщі до Європейського союзу



Реформування польської системи управління та інтеграція Польщі до Європейського союзу

  • Одночасно польське державне управління мусить виконувати завдання, що виникають з необхідності впровадження спільного юридичного результату союзу (acquis):

  • Підготовка законодавчих рішень, які впроваджують принципи союзного права (проекти законів, підзаконні акти)

  • застосування правил союзу



Побудова сучасної системи державного управління: довгострокові завдання

      • Моніторинг та закінчення реформи самоуправління:
      • Закон про доходи органів місцевого самоврядування
      • Повне впровадження регіональної політики у новому вигляді
      • Корегування ходу реформи
      • Закінчення реформи центрального управління:
      • Пристосування структур центральної влади до децентралізації державних завдань (наприклад, кількісний перегляд кадрів)


Побудова сучасної системи державного управління: довгострокові завдання

  • Закінчення побудови інфраструктури системи державного управління (подальше створення корпусу цивільної служби, створення Головного Управління Державної Служби)

  • Зміна способу управління службою (напр. впровадження основ управління якістю)

  • Процес приватизації/комерціалізації деяких державних послуг

  • Підготовка системи управління до впровадження acquis.



Каталог: pub -> files
files -> 2004 рік: нові випробування для економічної політики Міжнародний центр перспективних досліджень
files -> Перспективи поглибленої торгівлі між Європейським Союзом та Україною Центр європейських політичних досліджень, Брюссель
files -> Уповільнення економічного зростання — наслідок зволікання з реформами Прогноз на 2003–2005 роки
files -> Круглий стіл Міжнародний центр перспективних досліджень
files -> Політична та економічна ситуація в Україні. Погляд мцпд міжнародний центр перспективних досліджень
files -> Економічний аналіз і прогноз: послуги для бізнесу Міжнародний центр перспективних досліджень
files -> Наталія Мартиненко, економіст Міжнародний центр перспективних досліджень
files -> Kонтекст глобалізації Умовою успішної аграрної політики є стратегічний вибір щодо глобалізації
files -> Програма візиту в ripa international, організована rand europe для співробітників Рахункової палати України


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка