Національна доктрина розвитку освіти України, затверджена Указом Президента України від 17.04.2002р.
Концепція загальної середньої освіти (12-річна школа), затверджена Постановою Колегії МОН України та Президією АПН України 22.11.2001 р.
Концепція профільного навчання в старшій школі, затверджена рішенням колегії МОН України 25.09.2003р.
Галузева програма впровадження профільного навчання на 2008-2010 рік
встановлення співвідношення між соціальними вимогами до професійної діяльності педагога в умовах профілізації навчання та рівнем його підготовки до виконання професійних функцій в умовах модернізації освіти.
Забезпечення системного підвищення кваліфікації педагогічних працівників з питань вивчення профільних предметів; викладання курсів за вибором, факультативів;
Забезпечення організації дистанційного навчання педагогічних працівників, які працюють у профільних класах.
Профілізація навчання передбачає підвищені вимоги до професійної підготовки вчителя, його педагогічної компетентності, ерудиції, загальної культури. Вчити по-різному – означає розробляти зміст, організаційні форми, методи і засоби навчання й виховання
з метою забезпечення оптимальних умов для розвитку школярів. Учитель вже не є єдиним і головним джерелом інформації, він є організатором самостійної роботи учнів та консультантом.
Які документи з питання впровадження профільного навчання ви знаєте?
Чи є актуальним запровадження профільного навчання в загальноосвітній школі?
Чи погоджуєтеся ви з думкою: «Профільне навчання – основа розвитку особистості, воно має займати центральне місце в освіті»?
Чи кожний учитель може працювати у профільній школі?
Як Ви оцінюєте власну готовність до роботи в профільних класах?
Чи знайомі Ви зі змістом профілю навчання відповідного предметного циклу?
Якими, на Вашу думку, є основні вимоги до вчителя профільної школи?
Які нові вміння мають бути сформовані у вчителя профільної школи?
Якими, на Вашу думку, повинні бути форми перепідготовки вчителя в умовах запровадження профільного навчання?
У статті „Профільна школа в категоріях цілей і цінностей освіти” В.Огнев’юк зазначає: ”Нові цілі шкільної освіти зумовлюють необхідність подальшої модернізації педагогічної освіти та системи підвищення кваліфікації педагогічних кадрів. Для цього необхідно у вищих педагогічних навчальних закладах передбачити підготовку педагогічних кадрів з урахуванням потреб профільної школи; забезпечити необхідний рівень професійної компетентності вчителів і керівників шкіл, запровадивши широкомасштабну систему відповідної перепідготовки”.
У статті „Профільна школа в категоріях цілей і цінностей освіти” В.Огнев’юк зазначає: ”Нові цілі шкільної освіти зумовлюють необхідність подальшої модернізації педагогічної освіти та системи підвищення кваліфікації педагогічних кадрів. Для цього необхідно у вищих педагогічних навчальних закладах передбачити підготовку педагогічних кадрів з урахуванням потреб профільної школи; забезпечити необхідний рівень професійної компетентності вчителів і керівників шкіл, запровадивши широкомасштабну систему відповідної перепідготовки”.
підвищення кваліфікації вчителів основної школи з орієнтацією на організацію допрофільної підготовки та профільного навчання;
підвищення кваліфікації вчителів основної школи з орієнтацією на організацію допрофільної підготовки та профільного навчання;