Закономірності навчання



Дата конвертації29.06.2016
Розмір445 b.
#10224
ТипЗакон



Закономірності навчання

  • Закономірності навчання

  • стійкі педагогічні явища, які базуються на повторюваності фактів, навчальних дій і є теоретичною основою принципів навчання.

  • 1. Обумовленість навчання суспільними потребами.

  • 2. Залежність навчання від умов, в яких воно відбувається.

  • 3. Взаємозалежність процесів навчання, освіти, виховання, розвитку особистості.

  • 4. Взаємозв'язок навчальних і реальних пізнавальних можливостей учня.

  • 5. Єдність процесів викладання і навчання.

  • 6. Взаємозалежність завдань, змісту, методів і форм навчання в навчальному процесі.



Принципи навчання

  • Принцип виховуючого навчання

  • Принцип наочності

  • Принцип науковості

  • принцип систематичності навчання

  • принцип доступності

  • Принцип міцності знань, умінь та навичок

  • принцип свідомості та активності

  • принципі врахування вікових та індивідуальних особливостей



2. Нетрадиційні принципи навчання.

  • Принцип демократизації.

  • Принцип виховання здорової дитини.

  • Принцип диференціації навчального процесу

  • Принцип оптимізації навчально-виховного процесу

  • Принцип нетрадиційності системи навчання.



3. Основні дидактичні принципи педагогічної технології у ВНЗ.

  • принцип (від лат. рrіпсіріит — початок, основа) — основа, на яку треба спиратися і якою необхідно керуватися.

  • Принципи навчання — вихідні положення, які визначаються цілями та завданнями навчання і, у свою чергу, визначають форми і методи навчання.



У різні періоди дослідники дидактики вищої школи висували на перший план принципи:

  • забезпечення єдності в науковій та навчальній діяльності студентів (І. Кобиляцький);

  • професійної спрямованості (А. Барабанщиков);

  • професійної мобільності (Ю. Кисильов, Б. Лисицинтаін.);

  • проблемності (Т. Кудрявцев);

  • емоційності та мажорності всього процесу навчання (Р. Ні-замов, Ф. Науменко);

  • урахування вікових, соціально-етичних та індивідуальних особливостей студентів (І. Кобиляцький, М. Дьяченко, Л. Кандибович).



Принципи навчання, що синтезують більшість підходів до їх виокремлення:

  • орієнтованість вищої освіти на розвиток особистості майбутнього спеціаліста;

  • забезпеченість безперервної освіти;

  • інформатизація, технічна та технологічна забезпеченість освітнього процесу;

  • відповідність змісту вищої освіти сучасним та прогнозованим тенденціям розвитку науки (техніки) і виробництва (технологій);



  • оптимальне співвідношення загальних, групових та індивідуальних форм організації навчального процесу у вищому навчальному закладі;

  • раціональне застосування сучасних методів та засобів навчання на різних етапах підготовки фахівців;

  • відповідність результатів підготовки спеціалістів вимогам, що висуваються конкретною сферою їхньої професійної діяльності, забезпечення їх конкурентоспроможності.



4. Класифікація методів навчання.

  • Розповідь — це метод навчання, який передбачає оповідну, описову форму розкриття навчального матеріалу з метою спону­кання студентів до створення в уяві певного образу. Інколи цей метод називають "малювання словом".



Пояснення — вербальний метод навчання, за допомогою якого педагог розкриває сутність певного явища, закону, процесу.

  • Пояснення — вербальний метод навчання, за допомогою якого педагог розкриває сутність певного явища, закону, процесу.

  • Бесіда передбачає використання попереднього досвіду студентів з певної галузі знань і на основі цього приведення їх за допомогою діалогу до усвідомлення нових явищ, понять або відтворення вже наявних.

  • Лекція це метод, за допомогою якого педагог у словесній формі розкриває сутність наукових понять, явищ, процесів, логічно пов´язаних, об´єднаних загальною темою.

  • Інструктаж передбачає розкриття норм поведінки, особливостей використання методів і навчальних засобів, дотримання правил безпеки під час виконання навчальних операцій.



Наочні методи

  • Демонстрація — це метод навчання, який передбачає показ предметів і процесів у натурі, динаміці.

  • Ілюстрація — метод навчання, за якого предмети і процеси розкриваються через їх символічне зображення (світлини, малюнки, схеми, графіки та ін.).

  • Спостереження як метод навчання передбачає сприймання певних предметів, явищ, процесів у природному й виробничому середовищі без втручання у ці явища і процеси.



Практичні методи

  • Лабораторний метод передбачає організацію навчальної роботи шляхом використання спеціального обладнання та певної технології для набуття нових знань або перевірки наукових гіпотез на рівні досліджень.

  • Практична робота спрямована на використання набутих знань у розв´язанні практичних завдань. Наприклад, виготовлення моделі якогось пристрою.

  • Вправа це метод навчання, сутність якого полягає у цілеспрямованому, багаторазовому повторенні студентами окремих дій чи операцій з метою формування умінь та навичок.



Методи навчання за характером логіки пізнання.



Аналітичний метод передбачає мисленнєвий або практичний розклад цілого на частини з метою вивчення їх суттєвих ознак.

  • Аналітичний метод передбачає мисленнєвий або практичний розклад цілого на частини з метою вивчення їх суттєвих ознак.

  • Синтез як метод ґрунтується на мисленнєвому або практичному з´єднанні виділених аналізом елементів чи властивостей предмета, явища в одне ціле.

  • Індуктивний метод це шлях вивчення предметів, явищ від одиничного до загального.

  • Дедуктивний метод, навпаки, базується на вивченні навчального матеріалу від загального до окремого, одиничного

  • Традуктивний метод передбачає висновки від одиничного до одиничного, від часткового до часткового, від загального до загального.



Каталог: data -> kafedra -> internal -> magistr -> presentations -> %D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0 -> 1%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81 -> %D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B0%20%D1%96%20%D0%BC%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F
%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B0%20%D1%96%20%D0%BC%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F -> 1. Левківський М. В. Історія педагогіки. — Житомир, 2001
%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B0%20%D1%96%20%D0%BC%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F -> 1. Зміст освіти в національній школі України. Основні цілі та завдання програми «Освіта»
1%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81 -> Ринок медичних послуг ринкова економіка
%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B0%20%D1%96%20%D0%BC%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F -> Три основні компоненти: три основні компоненти
%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B0%20%D1%96%20%D0%BC%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F -> Становлення дидактики як науки. Основні категорії та проблеми дидактики
%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B0%20%D1%96%20%D0%BC%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F -> 1. Спеціальна педагогіка, її об’єкт, предмет і завдання. Основні категорії спеціальної педагогіки


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка