Передбачено обов’язкову освіту для дітей старшого дошкільного віку
від 06.07.2010 № 2442-VI
Відповідно до ст.22, 23 Закону України
Відповідно до ст.22, 23 Закону України
“Про дошкільну освіту”
- є державним освітнім стандартом,
- визначає вимоги до рівня розвиненості, вихованості, навченості дітей перед вступом до школи – мінімальне освітнє ядро,
- має оновлюватися 1 раз на 10 років.
- Підготовлена оновленим складом робочої групи.
- Підготовлена оновленим складом робочої групи.
- Пройшла громадське обговорення через веб-сайт МОН
-Доопрацьована відповідно до зауважень і пропозицій науковців НАПН України, фахівців Міністерства, ІІТЗО,викладачів і методистів ІППО, ВНЗ, працівників ДНЗ.
- Схвалена комісією з дошкільної педагогіки і психології НМР з питань освіти МОН
- Розглянута і затверджена колегією Міністерства
- передбачає зміни і доповнення з урахуванням сучасних вимог до змісту дошкільної освіти,
- передбачає зміни і доповнення з урахуванням сучасних вимог до змісту дошкільної освіти,
- забезпечує більш тісну наступність змісту дошкільної і початкової освіти,
- концентрує увагу на збалансованості фондів “хочу”, “можу”, “буду”,
-окреслює рівень дошкільної зрілості дитини 6/7-річного віку
Інваріантна складова
Інваріантна складова
- формується на державному рівні,
- є обов’язковою для реалізації через різні форми здобуття дошкільної освіти.
- Порядок надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв МОН України
наказ МОН від 17.06.2008 № 537
- Лист МОН України “Щодо порядку розроблення програм для дошкільних навчальних закладів”
від 27.05.2010 № 1/9-369
- Рекомендації ІІТЗО щодо розроблення програм для дошкільної освіти та їх використання в освітній роботі з дошкільниками
Долинна О.П., Низковська О.В. “Програми для дошкілля
в освітньому просторі України”журнал “Дошкільне виховання”, №9, 2011
За особливостями спрямування і змістового наповнення:
За особливостями спрямування і змістового наповнення:
- Комплексні (комплекс розвивальних, виховних, навчальних функцій і змістових напрямів освітньої роботи)
- Парціальні (одна чи декілька освітніх функцій, один чи кілька близьких змістових напрямів освітньої роботи)
За призначенням:
За призначенням:
- Загальні (для ДНЗ/груп загального розвитку)
- Спеціальні (для ДНЗ/груп компенсуючого типу та інклюзивної освіти)
Розробляються за всіма нозологіями,
зараз – на розгляді фаховими комісіями
у МОН
- Профільні (забезпечують профіль освітньої діяльності закладів/груп)
- Експериментальні (в умовах ДНЗ)
За рівнем упровадження:
За рівнем упровадження:
- Загальноукраїнські (для всієї України)
- Регіональні (для певного регіону). Регіональний компонент – не менше 15% обсягу програмового матеріалу.
- Локальні (обмежені використанням в окремих ДНЗ певними чинниками)
За концептуальними засадами:
За концептуальними засадами:
- Традиційні (на усталених, перевірених часом, загальновизнаних підходах до організації, змісту освітнього процесу)
- Альтернативні (на інших, порівняно із загальноприйнятими, філософсько-концептуальних засадах організації, змістового наповнення, створення умов розвитку, виховання, навчання).
- Інноваційні (на прогресивних концептуальних засадах, нових поглядах на місце, роль дорослого і дитини в освітньому процесі, форми організації дитячого буття)
“Затверджено Міністерством освіти і науки України”
або
“Рекомендовано Міністерством освіти і науки України”
“ Щодо організації роботи в дошкільних навчальних закладах у 2014-2015н.р.”
“ Щодо організації роботи в дошкільних навчальних закладах у 2014-2015н.р.”
від 27.06.2014 №1\9-341
- забезпечення фізичного, психічного і соціального розвитку дітей раннього віку (від 1 до 3 років), їх безболісної адаптації до змінних умов життя та успішного входження у соціальне середовище;
- забезпечення фізичного, психічного і соціального розвитку дітей раннього віку (від 1 до 3 років), їх безболісної адаптації до змінних умов життя та успішного входження у соціальне середовище;
- патріотичне виховання у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку;
- трудове виховання в процесі організованої й самостійної предметно-практичної діяльності дітей;
- забезпечення наступності в реалізації завдань духовного, патріотичного, трудового виховання між дошкільною і початковою ланками освіти.
Базова програма розвитку дитини дошкільного віку “Я У СВІТІ”
Базова програма розвитку дитини дошкільного віку “Я У СВІТІ”
Затверджена МОН України
(лист від 25.04.2008р. №1/11-1522)
Видана державним коштом
на замовлення Інституту інноваційних технологій і змісту освіти
Мета даної програми - розширити змістовий компонент освітньої роботи з дітьми, розкриваючи етнічні, історичні та соціокультурні особливості Західного регіону.
Мета даної програми - розширити змістовий компонент освітньої роботи з дітьми, розкриваючи етнічні, історичні та соціокультурні особливості Західного регіону.
“Рекомендовано Міністерством освіти і науки” наказом МОН
від 23.11.2010 № 1111
Затверджено колегією МОНмолодьспорт
від 01.03.2012
Вступ
Вступ
Основна частина: - “Фізичний розвиток”.
- “Пізнавальний розвиток”,
- “Мовленнєвий розвиток”,
- “Художньо-естетичний розвиток”,
- “Ігрова діяльність”,
- “Трудова діяльність”
Додатки: - “Організація життєдіяльності дітей”,
- “Орієнтовні форми, методи, засоби
освітньої роботи з дітьми”,
- “Схема загартування дітей у ДНЗ і вдома”,
- “Поради щодо організації дослідів у природному
довкіллі” та ін.
«Про себе треба знати, про себе треба дбати», програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років (авт. Лохвицька Л. В.);
«Про себе треба знати, про себе треба дбати», програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років (авт. Лохвицька Л. В.);
«Казкова фізкультура», програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку (авт. Єфименко М. М.);
«Грайлик», програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі (авт.: Березіна О. М., Гніровська О. 3., Линник Т. А.);
«Радість творчості», програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку (авт.: Борщ Р. М., Самойлик Д. В.);
«Скарбниця моралі», програма з морального виховання дітей дошкільного віку (авт. Лохвицька Л. В.);
«Граючись вчимося. Англійська мова», програма для дітей старшого дошкільного віку, методичні рекомендації (авт.: Гунько С., Гусак Л., Лещенко 3.).
мають відмітку
мають відмітку
“Схвалено для використання в дошкільних навчальних закладах”
Є загальноукраїнськими.
Використовуються для реалізації інваріантної та варіативної складових змісту дошкільної освіти у різних формах організації дитячої життєдіяльності,
у роботі гуртків, студій, секцій.
СТВОРЕННЯ:
СТВОРЕННЯ:
Предметно-розвивального простору;
Основна форма навчально-пізнавальної діяльності – індивідуальні, індивідуально – підгрупові (2-3 дитини), підгрупові(8-10дітей), ігри-заняття;
ТРИВАЛІСТЬ ЗАНЯТЬ: з дітьми віком до 1,5 року не повинна перевищувати 8–10 хв., від 1,5 до 2 років — 10 хв.,