Завдання системи методичної підготовки майбутніх вчителів
Майбутній учитель має набути таких умінь:
- здійснювати науково та педагогічно обґрунтований вибір навчальної програми, відповідних до неї дидактичних засобів, підручників та посібників;
- реалізувати змістовний аспект викладання шкільного предмета, який передбачає забезпечення відповідності ступеня освіченості учня вимогам сучасного рівня розвитку науки та практики;
- працювати за новими педагогічними технологіями;
- розробляти таку методичну систему навчання з предмету або циклу дисциплін, щоб не тільки давати знання, а й навчати самостійно мислити, спираючись на ці знання, збуджувати інтерес в учнів до творчого пошуку.
Інформаційна компетентність вчителя (за Н.В.Морзе)
Формується при врахуванні вимог інформаційного суспільства та передбачає:
використання термінології, апаратної складової, програм і методів ІКТ
використання ІКТ у навчанні та створенні методичних та дидактичних матеріалів, формування завдань для учнів з використанням ІКТ
розуміння ролі ІКТ у науковій галузі, на якій базується відповідна навчальна дисципліна
використання ІКТ для планування та проектування навчального середовища, моніторингу навчальних досягнень учнів
використання ІКТ для спілкування в педагогічному середовищі, ознайомлення з ППЗ та підвищення кваліфікації
Впровадження програми „Intel @. Навчання для майбутнього”
Інноваційна освітня програма Intel сприяє підготовці вчителя сучасного типу, навчає його не тільки користуватися комп’ютером, але й повною мірою використовувати його потенціал у навчальному процесі, роблячи урок дійсно сучасним, інформаційно насиченим і цікавим для учнів
Програма Intel «Навчання для майбутнього» у навчальному процесі ВНЗ сьогодні
Оцінка підсумків впровадження Intel «Навчання для майбутнього» в навчальний процес педагогічних університетів
підвищення інтересу студентів 4-5 курсів до більш глибокого вивчення комп’ютерних технологій для викладання шкільних предметів під час педагогічної практики,
підвищення інтересу студентів до досвіду своїх однокурсників завдяки семінарам, тренінгам і конкурсам робіт,
використання проектного методу як об’єкта та інструмента дослідження в науково-дослідній діяльності студентів, дипломному проектуванні тощо,
в цілому, підвищення якості викладання у ВНЗ за рахунок освоєння викладачами-тьюторами програми Intel нових програмних продуктів, нових технологій, комп’ютерної та мультимедійної техніки
Сьогодні, аналізуючи зміни,що відбуваються у навчанні майбутніх учителів і підвищенні кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників, досвід викладання, який вони отримали в результаті використання нових педагогічних технологій можна додати:
випускники програми є більш конкурентноздатними в освітніх закладах;
програма «Навчання для майбутнього» сприяє не тільки підвищенню професіоналізму конкретного викладача, але й, в цілому, сприяє розвитку інформаційоної культури педагогів, появі нових педагогічних ініціатив і створює умови для підвищення якості навчальної діяльності;
проектна методика стає складовою частиною освітньої системи навчальних закладів.
Що зроблено ?
Вибір курсу програми на перспективу
На виконання наказів МОН України від 02.03.09 №190 «Про затвердження плану дій щодо реформування системи педагогічної і післядипломної освіти педагогічних працівників на 2009-2012 роки» (п.4) та 24.03.09 №271 «Про продовження Всеукраїнського експерименту щодо навчання вчителів ефективному використанню ІКТ у навчальному процесі та підвищенні кваліфікації педагогічних працівників за програмою Intel «Навчання для майбутнього»
необхідно виробити механізми:
Визначення шляхів впровадження програми в навчальний процес в якості складової галузевих стандартів вищої педагогічної освіти
Видання підручників, навчальних посібників з грифом МОН України, широкого шлейфу книг, наукових статей, які б відображали б програму зі сторони, як освітнє явище, адаптуючи її до умов української освіти
Дослідження можливостей використання програми при викладанні фахових методик, проведенні педагогічних практик
Розроблення методик для вчителів та студентів педагогічних університетів, створення каталогів методичних матеріалів
Розроблення навчально-методичних матеріалів, змісту освіти, форм організації навчального процесу, апробацію в експериментальних групах
Підтримка мережевого товариства учасників і випускників програми на регіональних і всеукраїнських освітніх порталах
Проведення об’єднаних конкурсів проектів студентів коледжів, технікумів і вузів
Організація тренінгів для тьюторів і обмін досвідом між різними вищими педагогічними навчальними закладами, обмін методичними матеріалами з нових курсів програми між методичними кафедрами